فرماندار خبر داد؛تمایل کره ای ها برای سرمایه گذاری در طرح های انرژی تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه اعلام کرد: سرمایه گذاران کره ای برای مشارکت در اجرای طرح های انرژی این شهرستان خراسان رضوی اعلام تمایل و آمادگی کردند.

حسن فتحی نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست مشترک خود و نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل هلدینگ شرکت اس.ان و شماری از مدیران عامل شرکتهای سرمایه گذاری کره جنوبی در مشهد، افزود: در این نشست که شماری از مدیران شرکت های خدمات رسان شهرستان نیز حضور داشتند، در خصوص مشارکت این شرکتها در برخی طرح های تربت حیدریه مذاکره شد.
وی گفت: در این نشست مشخصات و مختصات طرح نیروگاه خورشیدی و نیز تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه برای طرف خارجی تشریح شد که شرکتهای کره ای موافقت کلی خود را برای سرمایه گذاری در آن اعلام کردند.
فتحی نیا افزود: پیش از این نیز به منظور رایزنی و ایجاد تفاهم برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرح ها و پروژه های مختلف تلاشها و پیگیرهای منظمی صورت گرفته بود.
وی اظهار کرد: شرکتهای کره ای طرف مذاکره جزو مهمترین شرکتهای آسیایی در حوزه انرژی هستند که در زمینه ساخت و راه اندازی پنل های خورشیدی، انرژی های تجدیدپذیر و توربین های بادی تخصص و فعالیت دارند.
فرماندار تربت حیدریه گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و اخذ مجوزهای لازم، آمادگی کامل برای واگذاری این طرح ها به سرمایه گذار وجود دارد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *