نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس:رفع مشکلات اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه مجلس قانون گذاری است اما متاسفانه هنوز برخی مدیران اجرایی تصور می کنند ضعف های مدیریتی خود را باید از طریق نمایندگان مجلس پوشش بدهند.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی یکشنبه در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه افزود: مدیرانی که تمام مشکلات عرصه مدیریتی خود را در گرو تخصیص اعتبارات می دانند، بهتر است این ضعف خود را برطرف و نگاه خود را تغییر دهند.
وی افزود: عملکرد مدیری که علی رغم کمی اعتبارات، بتواند با اتکا به قدرت خطرپذیری خود به شیوه های مختلف بر مشکلات فائق آید، قابل تقدیر و تحسین است.
نماینده تربت حیدریه در ادامه با تاکید بر لزوم رفع مشکل بافت فرسوده شهری تربت حیدریه گفت: بهتر است برای تامین اعتبار مورد نیاز برای نوسازی این بافت و نیز تسویه بدهی شهرداری، بخشی از زمین های این مناطق با بانک شهر تهاتر شود.
باستانی با انتقاد از جانمایی زمین و ساختمان پژوهشکده زعفران این شهر گفت: این پژوهشکده یا باید در جوار مزارع زعفران ایجاد می شد تا کارها به صورت عملیاتی انجام شود و یا باید به داخل محوطه دانشگاه منتقل شود تا محلی برای رفت و آمد دانشجویان، استادان و محققان دانشگاهی باشد و از امکانات تحقیقاتی دانشگاه استفاده کند.
وی در خصوص روند اجرایی منطقه ویژه گردشگری تربت حیدریه نیز گفت: تحقق این طرح روندی طولانی دارد و دست کم سه تا چهار سال به درازا می کشد و این در حالی است که ما هنوز فاقد سند توسعه شهرستان هستیم یا اگر هم موجود است، باید به روز شود.
باستانی در مورد سپردن امور به مدیران بومی نیز اظهار کرد: حساسیتی روی مدیریت بومی و غیربومی نداریم و بیشتر روی تخصص و دلسوزی تاکید داریم، اما در شرایط برابر معتقدم بهتر است از وجود مدیران بومی استفاده شود. 

* پول تربتی ها در جیب بازاریان مشهد
شهردار تربت حیدریه با انتقاد از مردم این شهر گفت: چرا باید مردم این شهر ابتدایی ترین کالاهای مورد نیاز خود را از بازار مشهد تهیه کنند و حال آنکه بسیاری از این کالاها در بازار تربت حیدریه قابل تامین است؟
رمضانعلی شورابی با اشاره به خلوت شدن بازار این شهر در روزهای پایانی هفته، گفت: در حال حاضر عمده کسب درآمد کسبه این شهر متکی به فروش کالا به روستاییان این شهرستان است و قشر شهرنشین عمدتا نیازهای خود را از بازار مشهد جستجو می کنند.
وی اصلاح این نگاه را نیازمند کار فرهنگی دانست و افزود: این وضعیت موجب شده تا کسبه تربت حیدریه به انحای مختلف از پرداخت عوارض شهرداری و مالیات طفره بروند، که البته تاحدودی حق هم دارند زیرا درآمد چندانی ندارند و همین مساله دست شهرداری را برای اجرای برنامه های عمرانی بسته است.

* نبود شورای سرمایه گذاری و سردرگمی سرمایه گذاران
رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه نیز از نبود شورای سرمایه گذاری در این شهر انتقاد کرد و گفت: تاکنون سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری به این شهر آمده اند اما به دلیل فقدان شورای سرمایه گذاری، از کرده خود پشیمان شده و رفته اند.
حمید نیرویی، وجود برخی قوانین دست و پاگیر را نیز مزید بر علت دانست و گفت: بهتر است شوراهای اسلامی و دفتر نماینده شهرستان تعامل بیشتری باهم داشته و از این طریق برای رفع مشکلات شهر و شهرستان تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

* حسن تدبیر می تواند خلاء های اعتباری را بپوشاند
رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: هر چند برای رفع پاره ای مشکلات، دستگاه های اجرایی کمبود اعتبار را بهانه می کنند و همین باعث کمرنگی تعامل شورای اسلامی و آنها شده، اما واقعیت آن است که با حسن تدبیر می شود بسیاری از مشکلات را از سر راه برداشت.
نادر سلیمانی، عمده ترین مسائل شهری تربت حیدریه را ناتمام ماندن طرح کانال فاضلاب شهری، ابتر ماندن مجموعه آبی بوستان پیشکوه، نوسازی بافت فرسوده شهر و بدهی کلان این مجموعه به بانک شهر برشمرد.
وی با بیان اینکه بدهی اولیه شهرداری به بانک شهر ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که اکنون با احتساب سود متعلقه این رقم به حدود ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است، گفت: تداوم این روند، دست شهرداری را بسته و باید از طریق آزاد کردن اراضی بافت فرسوده یا تهاتر آن با بانک شهر، جلو افزایش این بدهی را بگیریم.
به گزارش ایرنا دیگر اعضای شورای اسلامی تربت حیدریه نیز در این نشست به بیان برخی از مسائل و مشکلات این شهر پرداخته و خواستار کمک نماینده شهرستان در مجلس برای حل این مشکلات شدند. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *