کره ای ها فرصت های سرمایه گذاری در تربت حیدریه را بررسی کردند

 

تربت حیدریه- ایرنا- مدیران عامل چهار شرکت کره جنوبی روز دوشنبه با سفر به تربت حیدریه، فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان را بررسی کرده و با مسئولان این منطقه به مذاکره نشستند.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در پایان نشست با سرمایه گذاران کره ای، نیروگاه خورشیدی و تصفیه خانه فاضلاب این شهر را از طرح هایی برشمرد که آماده اجرا با مشارکت شرکت های خارجی در سرمایه گذاری است.
حسن فتحی نیا اظهار کرد: پس از تشریح مختصات طرح های مزبور و بازدید مهمانان کره ای از محل اجرای این طرح ها، آنها موافقت اولیه خود را برای مشارکت در اجرای این طرح ها اعلام کردند.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگاران گفت: منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در حوزه های زیرساختی نظیر فرودگاه، آزادراه باغچه – تربت حیدریه و نیز شرکتهای بزرگ قابل احداث در منطقه نظیر پتروشیمی، فولاد و تولید قطعات خودرو، استعداد سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد.
سعید باستانی افزود: همچنین طرح های پایین دستی در حوزه های فرهنگی و هنری و نیز صنایع کشاورزی در خصوص فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران، پسته و سیب زمینی از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه است. 
وی گفت: با توجه به نیاز استان در بخش صنایع مخابراتی، قادر هستیم یکی از سه شهرک صنعتی تربت حیدریه را به سمت فعالیت در زمینه صنایع مخابراتی، آی.تی، الکترونیکی و الکتریکی سوق دهیم. 
هونگ یان گان، مدیرعامل شرکت اس.ان کره جنوبی، فعالیت این شرکت را منوط به تضمین سرمایه و سود آن توسط مسئولان عالیرتبه ایرانی دانست و افزود: از سویی ما از وضعیت بازار ایران آگاهی چندانی ندداریم و باید اطلاعات فنی کافی در این خصوص به ما داده شود.
وی افزود: هر چند علاقه مند به همکاری با شرکت های محلی تربت حیدریه هستیم، اما انجام سرمایه گذاری در تربت حیدریه نیازمند دست کم ۶ ماه کار مطالعاتی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه نیز با اشاره به اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر و نیز در دست اجرا بودن ۹۰ کیلومتر شبکه دیگر گفت: یک تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه روز ایجاد شده که با توجه به روند رو به رشد مناطق شهری ایجاد تصفیه خانه دوم نیز در دستور کار قرار دارد.
محمود امیری، حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه دوم این شهر را ۷۰ میلیون دلار عنوان کرد.
اجرای شبکه فاضلاب تربت حیدریه از سال ۷۶ با طول شبکه ۳۲۰ کیلومتر آغاز شد که تاکنون برای اجرای ۲۳۰ کیلومتر آن افزون بر ۵۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۹۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. 
برای اجرای ۹۰ کیلومتر باقی مانده شبکه جمع آوری فاضلاب شهری ۲۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبارات، ۱۰۰ درصد ساکنان شهر از این طرح بهره مند خواهند شد. 
شرکت آب و فاضلاب شهری تربت حیدریه ۵۰ هزار مشترک آب را زیر پوشش دارد.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *