با حضور استاندار خراسان رضوی؛ نخستین بزرگراه روستایی خیرساز کشور در مه ولات به بهره برداری رسید

     

تربت حیدریه- ایرنا- نخستین بزرگراه روستایی خیرساز کشور روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان مه ولات به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی مه ولات در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و گو با ایرنا افزود: این بزرگراه که در حدفاصل شهر فیض آباد، مرکز شهرستان با روستای دوغ آباد اجرا شده نخستین راه روستایی چهاربانده در کشور است که به همت یک خیر این شهرستان ساخته و به بهره برداری رسیده است.
حسین بخشی، اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد که ۱۲ میلیارد ریال آن توسط حسین حسین پور، خیر راه ساز مه ولاتی تامین شده است.
وی افزود: طرح چهاربانده دوغ آباد- فیض آباد که ۸٫۵ کیلومتر طول دارد در سال ۸۱ ساخته شد اما به دلیل حجم تردد نسبتا بالا بتدریج فرسایش یافته و نیازمند بهسازی شد و اکنون با اجرای مجدد این طرح پنج هزار نفر از جمعیت این روستا از نعمت راه آسفالته بهره مند شده اند.
رئیس راه و شهرسازی مه ولات با بیان اینکه در این پروژه ۱۵ هزار تن آسفالت به کار رفته، افزود: ۱۶ کیلومتر جدول گذاری و ۴۰ کیلومتر خط کشی انجام شده در این راه روستایی، به همت این خیر شهرستانی صورت گرفته است.
بخشی گفت: ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، دسترسی و شوسه در شهرستان وجود دارد که تمامی این راه های روستایی از نعمت آسفالت بهره مند هستند.
وی افزود: به دلیل فرسودگی آسفالت برخی راه های روستایی، سال گذشته ۶۰ کیلومتر راه روستایی با ۲ میلیارد ریال مشارکت خیرین روکش آسفالت شده و تنها روکش آسفالت محور شمس آباد به طول پنج کیلومتر باقی مانده است.
شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات به مرکزیت فیض آباد در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *