دامدار تربت حیدریه نمونه کشور شد

            تربت حیدریه – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه اعلام کرد: 'عبدالرضا خزاعی' دامدار این شهرستان موفق به کسب عنوان دامدار نمونه کشوری در سال زراعی جاری شد.

محمد کریمی فرزقی چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: این دامدار اهل روستای 'احمد آباد خزاعی' از توابع بخش رخ تربت حیدریه، این عنوان را بر اساس ۳۹ معیار وزارت جهاد کشاورزی کسب کرد که مهمترین آن رعایت نکات بهداشتی اعم از ساختمان و تاسیسات، وضعیت زایشگاه، دوران قرنطینه و زایمان دام است.
وی همچنین به میزان تولید شیر از سوی این دامدار و تاثیر آن در این انتخاب اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری تولید در یک دوره شیردهی کمتر از هشت هزار و ۵۰۰ لیتر است، و حال آنکه دامدار نمونه تربتی این شاخص را به افزون بر ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر رسانده است.
کریمی فرزقی اظهار کرد: کیفیت شیر، وضعیت سالن های گاوداری، بهبود مدیریت پرورش، سن نخستین زایمان تلیسه(گوساله بالغ و آماده باروری) و نیز میزان باروری از دیگر معیارهای مورد نظر برای انتخاب دامدار نمونه بوده است.
وی گفت: این دامدار نمونه اکنون ۷۵۰ راس دام در دامداری صنعتی خود نگهداری می کند که بزودی این رقم به سه هزار راس افزایش خواهد یافت.
هم اکنون در تربت حیدریه ۴۵ واحد دامداری صنعتی با هفت هزار و ۴۰۰ راس دام فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *