بارش برف و لغزندگی جاده های خراسان رضوی مشهد- ایرنا- رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: به علت بارش پراکنده برف و باران اغلب جاده های این استان لغزنده است

.

سرهنگ هادی امیدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون به جز محور خواف و گناباد در سایر مسیرها بارش برف و باران به صورت پراکنده وجود دارد.

وی اظهار کرد: همچنین گردنه های گوجکی در جاده کلات، تیوان در مسیر قوچان – درگز و جاده های کوهستانی مزدواند دارای مه گرفتگی و محدودیت دید هستند.

وی گفت: جاده ورودی مشهد از سوی چناران نیز علاوه بر بارش برف دارای مه گرفتگی و محدودیت دید است لذا رانندگان باید با سرعت مطمئنه در مسیر رانندگی کنند.

کارشناس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: جاده های شمالی این استان به دلیل بارش پراکنده برف لغزنده است.

جلال فریفته افزود: هم اکنون جاده های مشهد به نیشابور، تربت حیدریه، کلات، درگز – قوچان و باجگیران – درگز، شاهد بارش های پراکنده برف و مه غلیظ در گردنه هاست.

وی اظهار کرد: رفت و آمد در این جاده ها برقرار است و راهداران شن پاشی و برف روبی مسیرها را انجام داده اند.

وی گفت: رانندگانی که قصد تردد در جاده های این استان را دارند قبل از حرکت از طریق شماره ارتباطی ۱۴۱ یا تلفن ۳۳۴۱۱۰۰۰۳-۰۵۱۱ از آخرین وضعیت مسیر مطلع شوند.

فریفته افزود: نیروهای راهداری برای تامین امنیت تردد مسافران در تمام جاده های استان به صورت فعال حضور دارند.

استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۴۸۳ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۳۳۱ کیلومتر آن جاده بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

این استان دارای ۵۱ گردنه در راه های شهری به طول ۵۴۵ کیلومتر و ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر است.

خبرنگاران: فاطمه یوسفی و ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *