نامه مطهری به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با آزادی بیان معیشت مردم بهبود‌می یابد

آرمان: حواشی و تبعات لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد گویا نمی‌خواهد به این زودی پایان یابد؛ حواشی ای که این روزها از سوی مخالفان سخنرانی علی مطهری و موافقان لغو سخنرانی‌های نایب رئیس مجلس در گوشه و کنار کشور برجسته می‌شود؛ اظهاراتی که این نماینده مردم تهران را به پاسخگویی واداشته است تا در صفحه اینستاگرامش خطاب به حجت‌الاسلام آقای تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بنویسد:«قابل توجه حجت‌الاسلام تقوی، امام جمعه بجنورد آقای ابوالقاسم یعقوبی گفته است «سروصدایی که از لغو سخنرانی یک نماینده مجلس در مشهد ایجاد شده و رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است مردم را از اهداف اصلی دور می‌کند. نباید مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنیم تا مسائل اصلی یادشان برود.» بعد هم گفته است مسائل اصلی مسائل معیشتی است. ظاهرا ایشان مساله آزادی بیان را از مسائل اصلی نمی‌‌داند، در حالی که هم‌ مسائل معیشتی مهم است و هم آزادی بیان، هر کدام در جای خود، و اتفاقا با آزادی بیان معیشت مردم هم بهبود پیدا می‌کند، چون مانع تخلفات مالی و اختلاس‌ها می‌شود. امام جمعه موقت طبس آقای احمد مودب هم با تحریف سخن من درباره ممنوعیت کنسرت در مشهد، به توهین و تهدید پرداخته است. حال این سوال از جناب‌ حجت‌الاسلام آقای تقوی، رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه مطرح می‌شود که چرا چنین افرادی که شناخت درستی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه امام خمینی و شهید مطهری و مقام رهبری ندارند در منصب امامت جمعه برخی شهرها قرار می‌گیرند و ایمان مردم خصوصا قشر فهیم و متفکر را دچار اختلال می‌کنند؟ در حالی که ما روحانیون عالم و حکیم و آشنا به مبانی انقلاب اسلامی زیاد داریم.»

امام جمعه موقت کرمان: سخنرانی مطهری در کرمان لغو شود

همچنین باید یادآور شد که پس از واکنش امام جمعه مشهد و شیراز به اظهارات مطهری، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پورامام جمعه موقت کرمان در واکنش به سفر قریب‌الوقوع مطهری برای سخنرانی در دانشگاه کرمان گفت: نظر ما براین است که ایشان عاقلانه و در این شرایط خاص پس از حواشی مشهد برای حفظ وحدت بین مردم در سخنرانی‌های از این دست شرکت نکنند و کسانی هم که دعوت کننده ایشان بوده‌اند قطعا برای رضای خدا این کار را نکرده‌اند و به دنبال حاشیه‌سازی و جریان‌سازی‌های خاصی هستند که بهتر است از این امر منصرف شوند. وی افزود: چرا در بین این همه سخنران مطرح در کشور، دانشگاه باید از چهره‌ای دعوت کند که روی برخی مسائل که حتی در شورای امنیت ملی هم نسبت به خط قرمز بودن آنها توافق وجود دارد مانور بدهد؟ رئیس شورای اصولگرایان کرمان با اشاره به نبود چالش سیاسی آن چنانی در کرمان عنوان کرد: استان کرمان در حالت اعتدال قرار دارد، باید از هرگونه جنجال و حاشیه‌ای دور باشد و تمام تلاش خود را متمرکز بر مساله اقتصاد مقاومتی کند، بنابراین حضور ایشان در استان نه تنها به صلاح نیست، بلکه ممکن است باعث ایجاد چالش و دردسرهایی برای مسئولان استانی باشد. امام جمعه موقت کرمان در خصوص حواشی اخیر مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری عنوان کرد: به نظر بنده اتفاق خاصی نیفتاده بود. لغو یک سخنرانی همانند دیگر سخنرانی‌هایی که از چهره‌ها و شخصیت‌ها در سالیان متمادی لغو شده، مساله آن‌چنان مهمی نیست که این حواشی را به دنبال داشته باشد. وی گفت: کن فیکون که نشده است که آقایان به خاطر لغو یک سخنرانی اظهار تاسف و شرمساری می‌کنند و این همه نامه در این میان رد وبدل می‌شود، مسلما مسئولان امنیتی در مشهد هم به این نتیجه رسیده‌اند که صحبت آقای مطهری به صلاح نبوده است.

انتقاد یک نماینده از درخواست لغو سخنرانی مطهری در کرمان

اصغر سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از درخواست امام جمعه کرمان مبنی برلغو سخنرانی مطهری در این استان انتقاد کرد و گفت: بحث سخنرانی‌ها و مناظره‌ها ازهمان ابتدای انقلاب توسط مسئولان نظام حل شده است، یعنی درهمان ابتدای روزهای پس از پیروزی انقلاب شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح درصدا و سیمای آن مقطع سخنرانی و مناظره داشتند. وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی هیچ مسئولی مشکلی ندارد، تصریح کرد: به طورقطع سخنرانی‌ها دارای مجوز شورای تامین استان و استانداری است و قانون مشخص کرده همه سخنرانی‌ها باید دارای مجوز وزارت کشورباشد، بنابراین دراین گونه موارد دیگر جای بحثی باقی نمانده و مسئولان دیگر استان‌ها باید از اظهارات بی دلیل که منجر به ایحاد مشکل درکشورمی شود پرهیز کنند. سلیمی با تاکید براینکه طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور برقرار شود، گفت: این موضوع به آن معناست که باید برای دانشجویان محیط‌هایی فراهم شود تا بتوانند مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولان رسانده و مسئولان به دغدغه‌های جوانان پاسخ‌های قانع‌کننده بدهند. عضو هیات رئیسه کمیسیون شواها و امورداخلی کشور تصریح کرد: قانون تاکید کرده که شورای تامین مشخص می‌کند که سخنرانی انجام شود یا خیر، همچنین از آنجایی که مجلس در راس امور است و نایب رئیس مجلس می‌تواند از تریبون مجلس برای ایراد سخنرانی استفاده کند، ازاین رو این گونه رفتارها بیشتر به نفع دشمنان و معاندان نظام است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *