هوای مشهد برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار

 

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز یکشنبه مشهد برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار دارد.

حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، با ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر ۱۰۹پی.اس.آی است. 
وی با بیان اینکه روز گذشته نیز شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر ۱۰۹پی.اس.آی بود اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ ایستگاه در مشهد دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز است.
وی گفت: ایستگاههای شهید کریمی با ۱۴۰پی.اس.آی، خیام شمالی، لشگر و شهید مفتح هر یک با ۱۳۱، الهیه با ۱۲۲، سمزقند با ۱۲۱، امامیه با ۱۲۰، چمن با ۱۱۹، خیام جنوبی با ۱۱۵ و شهید آوینی با ۱۰۶پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه های امروز این کلانشهر هستند. 
صالحی افزود: با توجه به این وضعیت بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند. 
وی اظهار کرد: شهروندان به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند. 
روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند. 
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است. 
همچنین اعداد بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ در حالت اضطرار و بیشتر از ۳۰۰ نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
۷۴۹۶ / ۶۰۵۳ خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *