اصغر همت هم از کیهان انتفاد کرد؛ جایگاه بیضایی با این سم‌پاشی‌ها از بین نمی‌رود/کیهان؛ همان کیهانِ ۲۵ سال پیش است


اصغر همت (هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون) نیز به یادداشت روزنامه کیهان درباره بهرام بیضایی واکنش نشان داد، گفت: بهرام بیضایی جایگاهی دارد که روزنامه‌ کیهان نمی‌تواند هیچ خدشه‌ای در بزرگی‌اش به وجود بیاورد.

اصغر همت در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: دیدگاه و جواب من؛ خاموشی در مقابل این حرف‌هاست.

همت با بیان اینکه «از نظر من جایگاه بهرام بیضایی آن‌قدر رفیع است که این چیزها نمی‌تواند خدشه‌دارش کند» گفت: معتقدم بهرام بیضایی جایگاهی دارد که با این سم‌پاشی‌ها از بین نمی‌رود.

او ادامه داد: شأن بهرام بیضایی اجل بر این حرف‌هاست و حرف‌های بی‌ربط و غیرکارشناسانه‌ای که در مورد او زده می‌شود، فقط حامل یک دیدگاه سیاسی عقب‌افتاده در مورد ایشان است.

همت یادآور شد: خود آقای بیضایی چندین سال پیش راجع به کیهان حرف زده است و به نظر من کیهان هنوز همان است و فرقی نکرده است.

اشاره اصغر همت به نامه‌ای است که بهرام بیضایی در سال ۱۳۷۰ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت چراکه فیلم «مسافران» او پس از مدت‌ها تعویق اکران، بازهم اصلاحیه‌های تازه‌ای به آن خورده بود.

بیضایی در جایی از این نامه سرگشاده نوشته است: «قرار است گروه‌هایی به من فحش بدهند؟ خُب بدهند، مگر تا امروز چه می‌کردند؟ و شما را چه باک؟ مگر من کم فحش خورده‌ام؟ و خیال می‌کنید گروهی که به دلایل غیرفرهنگی نقشه کوباندن فیلمی یا سازنده‌ای را دارد با حذف صحنه‌هایی [که چون همه‌چیز بی‌دلیل است، حتی ممکن است از نظر آنان امتیاز فیلم باشد،] تغییر رای می‌دهند؟ من اگر فیلم‌های محبوب آنها را هم ساخته بودم فحش می‌خوردم؛ و هیچ فیلم و سازنده‌ای نیست که همه به یک‌اندازه بپسندند. و اگر قرار است کیهان‌نشینان و سوره‌نویسان و موتورسواران برای سرنوشت نمایش فیلم ما تصمیم بگیرند، پس چرا ما فیلم‌هایمان را به شما ارائه می‌کنیم؟»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *