شناسایی ۲۷۳ بازمانده از تحصیل در تربت حیدریه از این بازماندگان از تحصیل ۱۵۳ نفر پسر هستند

 

تربت حیدریه- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان، در این شهرستان ۲۷۳ دانش آموز لازم التعلیم بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا حسین رجبی، دوشنبه در آیین تجلیل از همکاران فرهنگی برتر مقطع ابتدایی این شهرستان، اظهار کرد: از این بازماندگان از تحصیل ۱۵۳ نفر پسر هستند.
وی علت اصلی بازماندگی این افراد از تحصیل را فقر فرهنگی، بافت ضعیف فکری و اعتقادی خانوارها، معلولیت و نیز ازدواج های زودهنگام فرزندان برشمرد.
رجبی گفت: با تلاش همکاران اداره موفق شدیم ۵۱ نفر از این دانش آموزان را به مرحله فارغ التحصیلی در مقطع ابتدایی برسانیم و ۱۶۵ نفر دیگر آنان نیز اکنون مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: ۳۰ نفر از این افراد به دلایل مختلف مهاجرت کرده و از منطقه خارج شدند، چهار نفر جزو اتباع خارجی بودند، هشت نفر ازدواج کردند، ۲ نفر فوت شدند و در نهایت اکنون شمار افراد بازمانده از تحصیل در این شهرستان به ۲۵ نفر رسیده اند.
در این آیین از ۸۰ نفر معلم که زمینه موفقیت یکصد نفر دانش آموز را که در عرصه های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی در مقاطع استانی و کشوری فراهم آورده بودند، تجلیل شد.
۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس تربت حیدریه زیر نظر ۲ هزار و ۵۰۰ معلم تحصیل می کنند.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *