آلبوم موسیقی «راز آشکار» اثر میلاد کیایی رونمایی می‌شودبوم موسیقی «راز آشکارا » هم نوازی سنتور استاد میلاد کیایی با همراهی تمبک نازنین «پدر سانی» سه شنبه ۷دی ساعت ۱۷با همکاری مشترک موسسه فرهنگی هنری راد نو آلاندیش در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

 


 

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی، میلاد کیایی سال ۱۳۲۳در تهران در خانواده‌ای آشنا به موسیقی و کتاب و فرهنگ متولد شد. پدرش تار و سنتور را به سبک قدما می‌نواخت. کیایی از هشت سالگی نوازندگی سنتور را نزد پدر و ردیف‌های موسیقی را نزد برادرش ایرج کیایی فراگرفت. ایرج از شاگردان ابوالحسن صبا بود و فعالیت‌های هنری را از دوازده سالگی در برنامه کودک رادیو شروع و پس از آن در سنین نوجوانی عهده‌دار مسئولیت اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی “احساس و اندیشه” و “بزم آدینه” بود.
میلاد کیایی در هفده سالگی زمانی که در دوره دبیرستان تحصیل می‌کرد در مسابقات هنری آموزشگاه‌های سراسر کشور سال ۱۳۴۲در رشته موسیقی، ساز سنتور مقام نخست را کسب کرد. همان زمان نیز به مدت پنج سال مدرس موسیقی کلاس‌های فوق برنامه موزیکولوژی وابسته به دانشگاه تهران شد. این مدرس تاکنون بیش از یکصد قطعه آهنگ منتشرکرده که از سوی ارکسترهای بزرگ و کوچک وگروه‌های موسیقی ملی به اجرا و ضبط شده است و آهنگ‌سازی موسیقی متن هجده فیلم سینمایی و سریال‌ تلویزیونی را در کارنامه خود دارد.
کیایی با ابداع کوک سنتور و تالیف کتاب‌هایی در زمینه گام‌ها و فواصل بین پرده‌های مقامات موسیقی ایران گام‌های بزرگی در موسیقی ایران برداشته است. او در حال حاضر مدرس موسیقی و عضو هیات امنای فرهنگ صوتی ایران است.
همچنین میلاد کیایی در سال ۱۳۸۰موفق به دریافت درجه دکترای موسیقی در رشته نوازندگی و آهنگسازی از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور شد. کیایی کنسرت‌های متعددی را در کشورهای کاندا، فرانسه، آلمان، آمریکا، سوئد، هلند، و انگلیس اجرا و تاکنون شاگردان بسیاری را تربیت کرده است. چهار تن از شاگردان ایشان در کشورهای کانادا و انگلیس به دوره دکترای موسیقی راه یافته‌اند. کتاب خاطرات هنری ‌با عنوان «راز آشکارا» هم به فارسی وهم به زبان فرانسه از این هنرمند منتشر شده است. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *