چگونه درآمد نفتی ۷۰۰میلیاردی را به باد دادند

آرمان: نتایج برخی عملکردهای دولت گذشته موضوعی نیست که به راحتی از اذهان فراموش شود و زمانی این ناکارآمدی‌ها بیشتر به ذهن متبادر می‌شود که امروز همان نابلدهای دیروز به بهانه‌گیری از عملکرد دولت روحانی می‌پردازند. دیروز آیت‌ا… هاشمی مانند همیشه صریح سخن گفت و به آنچه دردولت قبل انجام شد و رنگی از تدبیر نداشت اشاره کرد. او به برخی بهانه‌جویی‌ها که در راستای تخریب دولت صورت می‌گیرد هم پاسخ داد، مانند مذاکره با آمریکا در عمان. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تجربه‌های تلخ مدیریت و مسئولیت‌ها در مجلس و دولت گذشته اشاره کرد و گفت: سرمایه اصلی دولت تدبیر و امید، آگاهی عمیق جامعه، به ویژه جوانان است. آیت‌ا… اکبرهاشمی رفسنجانی در دیدار گروهی از نخبگان علمی و دانشگاهی از استان کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی در شبکه‌های اجتماعی از استان‌های قم، مازندران و اصفهان، با یادآوری شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی در زمان استقرار دولت یازدهم، گفت: به یادآورید ملاحظات و محدودیت‌های دولت به هنگام معرفی اعضای کابینه را که چگونه گروهی در مجلس و رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری، علیه افراد معرفی شده به عنوان وزرای کابینه رئیس جمهوری منتخب، سم‌پاشی و منفی‌بافی می‌کردند که نتیجه آن محروم ماندن مردم و جامعه از توانایی‌های مدیریتی بسیاری از آنان است. وی با تاکید بر مجاهدت‌های تیم دیپلماسی مذاکرات هسته‌ای ایران و بیان امتیازات برجام، گفت: کسانی که انتقادات غیرمنصفانه دارند، خوب است شرایط کشور را در افزایش روز افزون دامنه‌های تحریم به یاد آورند که کشتی‌های ما را به بنادر دنیا راه نمی‌دادند، کشتی‌های کشورهای دیگر به بنادر ما نمی‌آمدند، هواپیماهای ما در پرواز‌های بین‌المللی برای تامین سوخت مشکل داشتند و تحریم همه‌ جانبه نفت که مجبور بودیم به جای پول نفت که حق مردم ایران بود، کالاهای بی‌کیفیت و بنجل را از کشورهای مختلف تهیه کنیم.

۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد دادند

وی با بیان این جمله که آدم تعجب می‌کند، چگونه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد دادند، گفت: کسانی که امروز این همه دروغ‌های سیاسی و بداخلاقی‌ها، تهمت‌ها وتوهین‌ها را در رسانه ملی و دیگر تریبون‌های رسمی می‌گویند، در محکمه‌ جامعه به افکار عمومی پاسخ دهند که درآمدهای بی‌نظیر آن سال‌ها را چه‌کار کردند؟ آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، با اشاره به ادعاهای اشتغال آفرینی دولت سابق، گفت: برای دروغ‌های سالانه دو میلیون شغل، اکثر طرح‌های زیربنایی را نیمه کاره رها کردند و با دستورات کتبی و شفاهی به وزرا، استانداران و فرمانداران، افراد بسیاری را بدون کارشناسی‌های لازم استخدام و بر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها تحمیل کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری گفت‌وگوی تلویزیونی یکشنبه شب رئیس‌جمهوری گفت: ایشان را از گذشته‌های دور می‌شناسم و می‌دانم حرف‌های ایشان، اعتقادی است و برای وعده‌هایی که داده بود و می‌دهد، برنامه داشت و دارد، اما می‌دانید که چگونه کارشکنی می‌کنند. وی با بیان این جمله که آقای دکتر روحانی در زمان مبارزات برای اولین بار تعبیر «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی در یکی از سخنرانی‌های بسیار غرا به کار برده بود، به مسئولیت‌ها و اقدامات دیگر وی در مقاطع مختلف، بخصوص جنگ، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای و نهایتا ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در همه مسئولیت‌ها براساس تفکرات اعتدالی که برخاسته از اسلام ناب، مکتب اهل‌بیت(ع)، آرمان‌های امام و برنامه‌های انقلاب اسلامی است، عمل می‌کند.

دنیا آمادگی دارد با ایران همکاری کند

آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سوال اعتراضی یکی از حاضران که «چرا تیم رسانه‌ای دولت به این همه دستاوردها اشاره نمی‌کند تا مردم از زحمات دولت و مجموعه‌ آن آگاه شوند؟»، گفت: درست است که تیم رسانه‌ای دولت مناسب پاسخگویی به شبهات این همه کینه‌ورزی‌ها نیست، اما سرمایه اصلی این دولت، آگاهی عمیق جامعه، به ویژه جوانان است که نمی‌گذارند سرنوشت کشور به دست کسانی باشد که تجربه‌های تلخ مدیریت و مسئولیت‌های آنها در مجلس و دولت را داریم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آرامش داخلی، آغاز سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حل مسائل هسته‌ای را از دستاوردهای مهم حاکمیت تفکرات اعتدالی در قوه اجرایی کشور دانست و گفت: در مسائل هسته‌ای، رهبری معظم انقلاب از قبل، حرکت به سوی اهداف نظامی را نمی‌پسندید و فتوا داده بودند که ساخت بمب اتمی حرام است و این فتوا، مبنای تصمیمات دولت و تیم مذاکره‌کننده برای اعتماد جهانیان بود که آثار خود را در توافقات برجام نشان داده است. آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که دنیا آمادگی دارد با ایران همکاری کند، به برخی از موفقیت‌های علمی و دانشگاهی، از جمله انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنای آسایهل، اشاره کرد و گفت: هنوز دنیا این‌قدر انصاف دارد که دست همکاری به سوی مردمی دراز کند که می‌داند به رغم بعضی از منفی‌ بافی و دشمن تراشی‌ها، کلیت نظام آنها بر پایه تعامل با جهانیان است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص مذاکره با آمریکا که دستاویز بعضی‌ها برای تخریب چهره‌ دولت در جامعه است، گفت: گروهی از کارشناسان با اجازه رهبری و با وساطت سلطان قابوس در عمان، با آمریکایی‌ها درباره مسائل هسته‌ای مذاکره کرده‌ بودند. وی با بیان این جمله که رئیس‌جمهوری تمام فعالیت‌های خویش را با برنامه‌های کلان و سیاست‌های کلی نظام هماهنگ می‌کند، گفت: دکتر روحانی بارها اعلام کرده است که به جای منفی بافی‌های جزئی و انگ زدن‌های سیاسی، دست به دست هم دهیم تا ظرفیت‌های بالقوه ایران را به فعلیت برسانیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *