پیشنهاد جمعی از نمایندگان مجلس برای تجلیل از استاد شجریان

 

 

 

 

 

 



ی 

 

 

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد تجلیل از محمدرضا شجریان در جشنواره موسیقی فجر را ارائه کردند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی در دیدار با اعضای برگزارکننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: بنده و نمایندگان حاضر در جلسه، پیشنهاد تجلیل از استاد شجریان را در جشنواره فجر داریم و همچنین باید خدمت ایشان برسیم و جویای احوال ایشان باشیم.
در این جلسه بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل نود، عبدالکریم حسین‌زاده عضو کمیسیون عمران، فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، فاطمه ذوالقدر، پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی نیز حضور داشتند.
مازنی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه اجتماعی ما هستند که باید تکریم شوند، نه تضعیف. اساتید بزرگواری مثل محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و برخی از بزرگان هنر که در کشور هستند، از سرمایه‌های میهنی ما محسوب می‌شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه جشنواره‌های فجر باید منعکس‌کننده اندیشه امام خمینی‌(ره) باشند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان مرجع تقلید و به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی سال‌ها قبل مسئله موسیقی را حل کردند و این درست نیست که عده‌ای امروز با آن مخالفت می‌کنند.
رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه در مجلس گفت: افرادی که مخالف موسیقی و برگزاری کنسرت‌های قانونی هستند، دو گروهند؛ یک گروه افرادی هستند که معتقدند باید حرمت نگاه داشته شود و از این جنبه به موضوع نگاه می‌کنند اما عده‌ای دیگر مخالفتشان به دلیل منافع سیاسی است.
مازنی در پایان با اشاره به گلایه هنرمندان از صداوسیما گفت: هنرمندان از صداوسیما گلایه دارند که آثار آنها را بدون اجازه پخش می‌کند. بنده این موضوع را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهم کرد و از مسئولان صداوسیما نیز دعوت خواهیم کرد تا این موضوع حل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *