ورود حدود ۳ میلیون مسافر به خراسان رضوی و ۲ میلیون زائر به مشهد

156701.jpg

‌سخنگوی ستاد تسهیلات سفر خراسان‌رضوی اعلام کرد: از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه بیش از ۳ میلیون مسافر به استان و نزدیک به ۲ میلیون زائر به مشهد سفر کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

‌مهدی فروزان در گفت‌وگو با ایسنا- ‌اظهار کرد: از یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۴۲ زائری که به مشهد آمدند، ۸۱ درصد با وسایل حمل و نقل شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ۵ درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و ۴ درصد با وسیله حمل و نقل هوایی به مشهد آمدند.

 

وی افزود: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی ۱۶ درصد و سفر هوایی به مشهد ۱۴ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. هچنین سفر با وسایل حمل و نقل ریلی ۳۰ درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای ۴ درصد کاهش یافته است.

 

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۰۳ نفر از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه به استان سفر کردند که از این تعداد ۸۶ درصد با وسیله شخصی، ۹ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ۳ درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و ۲٫۵ درصد با وسایل حمل و نقل هوایی به استان آمدند.

 

وی ادامه داد: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی ۱۲ درصد، و سفر هوایی به استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. سفر با وسایل حمل و نقل ریلی ۳۰ درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای ۸ درصد کاهش داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *