چند هشدار و توصیه برای طبیعت‌گردی در واپسین روزهای تعطیل برای اطلاع یافتن از شرایط آب و هوا با شماره ۱۳۴ تماس گرفته و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنید. ارتباط با سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات با شماره ۰۹۶۲۹ امکان‌پذیر است

روز طبیعت - سنندج

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت، به منظور آگاهی هموطنان عزیز از حقوق خود، درباره تورهای طبیعت گردی و ضرورت صیانت از محیط زیست توصیه‌هایی کرد و هشدارهایی داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است: «در برگزاری تورهای طبیعت گردی، دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان کارگزار به رعایت حقوق مسافران ملزم است. این حقوق شامل اطلاع‌رسانی مناسب، شفاف و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات مورد توافق با گردشگران است.

کارگزار موظف است در تورهای طبیعت گردی همانند سایر تورهای گردشگری، بیمه مسؤولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام کرده و تجهیزات لازم را به منظور انجام کمک های اولیه و امداد و نجات به همراه داشته باشد.


استفاده از راهنمای طبیعت گردی یا راهنمای کوهستان که دارای مجوز فعالیت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند، الزامی و از حقوق قابل پیگیری مسافران به شمار می آید.

توصیه می‌شود؛ در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش بویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید.

با توجه به ‌اهمیت حفظ محیط زیست توصیه اکید می‌شود، زباله‌های خود را رها نکرده و در پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی بکوشیم و ضمن استقرار در اماکن تعریف شده، در صیانت از طبیعت همت بگماریم.

به مسافران و هموطنان عزیز توصیه اکید می‌شود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط‌های طبیعی برای اطلاع یافتن از شرایط آب و هوا با شماره ۱۳۴ تماس گرفته و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنید.

ارتباط با سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات با شماره ۰۹۶۲۹ امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *