پاسخ معاون دبیرکل خانه کارگر به حاشیه‌سازان مراسم روز جهانی کارگر: چرا شعارهای هزاران کارگر در حمایت از روحانی را منتشر نمی‌کنید

           


برگزاری مراسم روز جهانی کارگر برای ما یک حرکت گزینشی و نمایشی نبوده و این مراسم هر ساله با حضور کارگرانی با سلایق سیاسی مختلف برگزار می‌شود اما تاکید می‌کنم ما اجازه نمی‌دهیم اقدام عده‌ای اندک که مستندات حضور سازماندهی شده آنها در این مراسم موجود است از مراسم صنفی سوءاستفاده سیاسی کنند.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حاشیه‌های رخ‌داده در مراسم روز جهانی کارگر در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت:  نخست باید متذکر شوم که ما مجری این برنامه نبودیم و مجری آن سرکار خانم هاشمی بودند که ایشان طی سال‌های اخیر این برنامه‌ها را مجری‌گری کرده‌‌اند. 

او افزود: در اثبات دورغ بودن این خبر که ما مجری برنامه صبح امروز بوده‌ایم، فقط کافی است فیلم برنامه صبح امروز را منتشر کنند و ببینند که چه کسی مجری برنامه بوده است. 

عده اندکی درصدد ایجاد تنش و انحراف در برنامه امروز بودند

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه جناب آقای رئیس جمهور در برنامه روز جهانی کارگر میهمان کارگران بودند، اظهار داشت: امروز عده اندکی قصد داشتند تا با سر دادن برخی از شعارهای انحرافی در برنامه امروز تنش ایجاد کرده و برنامه را منحرف کنند که با توجه به حضور انبوه و گسترده کارگران در این مراسم، موفق نشدند و خوشبختانه سخنرانی جناب آقای دکتر روحانی به صورت کامل انجام شد و پایان پذیرفت. 

قائل به سکوت در برابر متعرضان به حقوق کارگران نیستیم

صادقی با اشاره به سخنان خود در خاتمه برنامه بزرگداشت روز جهانی کارگر در حرم امام خمینی(ره) تصریح کرد:‌ من در خاتمه برنامه امروز نکاتی را مطرح کردم و هم‌اینک نیز قاطع‌تر می‌گویم هر جریان سیاسی که بخواهد در برنامه‌های صنفی کارگری تنش ایجاد کند ما به شدت با آن برخورد می‌کنیم و قائل به سکوت در برابر کسانی که به حقوق کارگران تعرض می‌کنند، نیستیم. 

او تاکید کرد: ما امروز فقط به خاطر حرمت حرم مطهر امام(ره) و شأن مقام محترم ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در برابر این حرمت‌شکنی سکوت کردیم.

صادقی یادآور شد: روز بزرگداشت مقام کارگر یک تجمع صنفی بوده و این مراسم با فراخوان قبلی برای حضور تمامی کارگران با هر سلیقه سیاسی و فکری آزاد بوده است.

او تاکید کرد: برگزاری مراسم روز جهانی کارگر برای ما یک حرکت گزینشی و نمایشی نبوده و این مراسم هر ساله با حضور کارگرانی با سلایق سیاسی مختلف برگزار می‌شود اما تاکید می‌کنم ما اجازه نمی‌دهیم اقدام عده‌ای اندک که مستندات حضور سازماندهی شده آنها در این مراسم موجود است از مراسم صنفی سوءاستفاده سیاسی کنند.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: به عنوان کسی که بیش از سی سال است در بطن جامعه کارگری حضور دارم یادآور می شوم مشکلات کنونی جامعه کارگری با دلایل متقن حاصل اقدامات دولت قبلی بوده و دولت روحانی وارث این مشکلات است.

او گفت: اگر مدعیانی که در رسانه‌های جناحی و باندی خود تبلیغ برهم خوردن مراسم را می‌کنند چرا حاضر نیستند شعار سی هزار کارگر را در حمایت از دولت تدبیر و امید  منعکس کنند و آن را سانسور می کنند.

معاون دبیرکل خانه کارگر یادآور شد: این اقدام سازمان یافته شده از منظر جامعه کارگری محکوم است و نشان از سعه صدر بالای رییس‌جمهور محترم دارد.

صادقی گفت: بدخواهان بدانند در رای قاطع جامعه کارگری به حسن روحانی شکی وجود ندارد و فضاسازی‌های غیر واقعی و غیر اخلاقی خللی در اراده کارگران ایجاد نخواهد کرد.

این فعال حوزه کارگری افزود: آن افراد و طراحان آن باید متوجه باشند که در جمع چه کسانی و در چه مکانی درصدد اخلال‌ و تنش‌آفرینی هستند و بدانند که اگر ما آنها را به گوشه‌ای هدایت نمی‌کردیم، ممکن بود با برخورد قاطع کارگران روبرو شوند. 

شاهد حمایت بی‌سابقه کارگران از روحانی بودیم

صادقی با اشاره به سخنان روحانی در همایش امروز خاطرنشان کرد:‌ با توجه به سخنرانی ارزنده مقام محترم ریاست جمهوری و وعده ایشان مبنی بر بازپس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار و بهبود زندگی و معیشت کارگران، شاهد ایجاد یک شور و شوق بی‌سابقه‌ای در میان کارگران در حمایت از آقای دکتر روحانی بودیم و ما به همین خاطر از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: جامعه کارگری حتما با رای قاطع خود در ۲۹ اردیبهشت به جناب آقای دکتر روحانی پاسخ این صحنه‌سازان را خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *