دلالان زالو صفت مورد خطاب قالیباف زیر مجموعه شهرداری هستند

سوْال اینجاست که چگونه می توان از دلالان زالو صفت و حقوق کشاورزان نام برد در حالی که مهمترین و بزرگترین نهاد که طبق قوانین باید در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باشد خود عامل اصلی گرانی میوه است و سود را به صورت کاملا سازمان دهی شده از کشاورز و وأسطه می گیرد و در جیب خود می گذارد.

ایلنا، یاسمن خالقیان: محمد باقر قالیباف شهردار تهران به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدا وسیما حضور یافت و در مصاحبه با برنامه ویژه انتخاباتی شبکه خبر گفت "دست رنج کشاورزان و تولیدکنندگان را دلالان زالو صفت می خوردند و سود اصلی را آنها می برند و تولید کننده حداقل سود را می برد."

در این خصوص توجه به نکات زیر ضروری است:

۱. سازمان میادین تره بار و میدان مرکزی میوه و تره بار مستقیما زیر نظر شهرداری تهران اداره می‌شود. در رابطه با صحبت های قالیباف باید به این نکته اشاره کرد که بزرگ‌ترین مرکز توزیع میوه در کشور سازمان میادین میوه و تره بار است که در تهران تأمین کننده میوه شهروندان است. این مرکز بیش از دویست بازار دارد؛ همچنین میدان مرکزی میوه وتره بار با وسعت ۳۰۰ هکتار محلی برای بزرگترین محموله های میوه خارجی و داخلی است.

۲. سازمان میادین میوه و تره بار بیش از سه هزار غرفه دارد که این غرفه ها با مبالغی بسیار بالا به متقاضیان اجاره داده می شود. غرفه داری در بازار میوه و تره بار جلال آل احمد که غرفه اش را چهل میلیون تومان اجاره کرده است می گویدکه مجبور است برای تأمین مبلغ اجاره بها دست به کارهایی بزند که برای اونارضایتی به همراه دارد. در چند بازار میوه و تره بار دیگر مانند صادقیه، آزادگان و حتی در جنوب شهر  نیز وضعیت غرفه های فروش به همین شکل است و مبالغ اجاره بها موجب افزایش قیمّت میوه می شود.

۳. میدان مرکزی میوه و تره بار نیز که عمده بار میوه و تره بار تهران و کشور را تأمین می کند  زیر مجموعه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار است. افرادی که در حجره ها حضور دارند از به کار بردن لفظ زالو صفت توسط شهردار تهران گله مند هستند و عدم مدیریت و نظارت بر این مرکز بزرگ تأمین میوه را عامل گرانی میوه می دانند. آنها می گویند مجبورند بار را کشاورزان ارزان  بخرند چرا که اجاره بهای غرفه ها و حجره ها بسیار بالا است و همین مساله موجب می شود که گاهی اوقات محصولات را  با سه برابر قیممت بفروش برسانند. برخی از غرفه داران نیز از إیجاد فضای امنیتی در مراکز عرضه می گویند به گونه ای که از مصاحبه خودداری می کنند و مدیریت ناکارآمد در میدان مرکزی که تنها به امور جانبی میدان مرکزی مشغول است را مسبب این مشکلات و اتفاقات بیان می کنند و می گویند مدیر میدان مرکزی بی تجربه است و در ماه های گذشته عدم مدیریت مناسب وی بالاخص در اجرای طرح تنظیم باراز و تأمین میوه بهاره موجب گرانی میوه شده است اما چون وی از نزدیکان شهردار تهران است و خود را وابسته به عوامل دفتر شهردار می داند همچنان به ادامه مدیریت مشغول است و کسی اجازه گفتگو و انتقاد به وی را ندارد.

حال سوْال اینجاست که چگونه می توان از دلالان زالو صفت و حقوق کشاورزان نام برد در حالی که مهمترین و بزرگترین نهادی که طبق قوانین باید در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی باشد خود عامل اصلی گرانی میوه است و سود را به صورت کاملا سازمان دهی شده از کشاورز و وسطه می گیرد و در جیب خود می‌گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *