معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: قهرمانی نوجوان ورزشکار این شهرستان در عرصه جهانی، که با دست خالی و تنها با اتکا به توانمندی های فردی صورت گرفته، افتخاری بزرگ و چیزی در حد معجزه است

 

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، چهارشنبه در آیین استقبال از 'امیرنورحسینی'، قهرمان پاورلیفتینگ جهان افزود: چنین قهرمانانی مایه مباهات مردم و الگوی رفتاری مناسبی برای نوجوانان و جوانان این خطه هستند.
وی گفت: این موفقیت حاوی یک پیام مهم برای مسئولان و به خصوص مسئولان محلی است و آن حمایت از این ورزشکاران و در اختیار گذاشتن همه امکانات خود برای ادامه این مسیر افتخارآمیز است.
موهبتی از مسئولان منطقه تربت حیدریه خواست تا بستر رشد و تعالی جوانان را در تمامی عرصه ها فراهم آورند.
رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه نیز گفت: مسابقات بین‌المللی پاورلیفتینگ از ۱۱ تا ۱۴ خردادماه به میزبانی روسیه برگزار شد که تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که تنها در بخش مردان این مسابقات شرکت کرده بود، موفق به کسب ۲۴ نشان طلا و چهار نشان نقره و احراز نائب قهرمانی شد.
سیدحمیدرضا امینی افزود: امیر نورحسینی، که در وزن ۶۷ کیلو گرم رده نوجوانان این مسابقات حضور یافته بود علاوه بر کسب نشان طلا به عنوان قهرمان قهرمانان معرفی شد.
وی در خصوص کارنامه ورزشی این نوجوان تربتی گفت: امیر پارسال در رقابت های قهرمانی استان های سه گانه خراسان در تک حرکت وزن ۶۸ کیلوگرم قهرمان و به اردوی تیم ملی دعوت شد.
امینی افزود: قهرمانی در مسابقات پاورلیفتینگ کشور به میزبانی تاکستان قزوین از دیگر افتخارات این ورزشکار بود که پارسال موفق شد در سه ماده اسکات، لیفت و پرس سینه و در مجموع با کسب ۵۲۵ امتیاز، رکورد قبلی خود را که ۴۹۲ کیلوگرم بود، جابه جا کرده و قهرمان ایران شود.
حجت مبارک، مربی نورحسینی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه ۴۰ میلیون ریالی سفر این ورزشکار به روسیه توسط خانواده وی پرداخت شده، که ۱۵ میلیون ریال آن از محل تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ ماهه تامین شده است.
در شهرستان تربت حیدریه ۳۲ باشگاه ورزشی فعالند که هفت باشگاه مربوط به بانوان، ۲ باشگاه ویژه آقایان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارند و شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و ۶۷۰ نفر است.
حسن تفتیان، دوندهٔ دو سرعت و نماینده ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶، از دیگر افتخارآفرینان ورزشی تربت حیدریه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *