از ترورهای اصلاحات تا ترور ٩۶ قاسم میرزایی‌نیکو . عضو فراکسیون امید

 

این روزهای سخت، این آسمان تار؛ هیچ شعری شاعر ندارد، هر خواننده شعری، شاعر آن لحظه شعر است… رفتن هم‌وطن با زبان تشنه، روزه‌دار روزهای داغ، رنجور و ساده، نوشتن نداشت. این روزها، راه رفتم و سکوت کردم. «آنها که رفتند، کاری حسینی کردند» آن‌هم در آستانه نیمه رمضان، میهمان سفره‌دار سبز جانان امام حسن شدند؛ اما ما مانده‌ایم در تلخی حقیقت ترور و نسل پوشالی خوارج.به یاد دارم دیالوگی از زبان «عبدالله نصرانی» در فیلم «روز واقعه» را که می‌گفت: مسیح را مسیحیان نکشتند، چگونه است که مسلمانان امام خود را قربانی می‌کنند.این جرثومه‌های فساد پابند هیچ دین و آیینی نیستند جز درندگی. برنامه و اهداف، مهندسی عملیات، نقاط ضعف و قوت و بررسی ابعاد مختلف این حادثه، یک میزگرد تخصصی را می‌طلبد که با حضور کارشناسان امر به مدد خداوند در حال پیگیری و سرانجام است؛ اما نپرداختن به پیام اصلی و اصل توجه به نکات پایه و اساسی این حرکت تروریستی، قطعا مخاطرات ناگواری به دنبال خواهد داشت که عواقب آن به طور یقین، سخت‌تر، دامنگیر‌تر و فراگیرتر خواهد بود؛ بنابراین در این زمینه تذکر و تأکید بر عناوینی خالی از لطف و دقت نخواهد بود:

۵. ضرورت توجه به باهم‌بودن، هم‌دردی و همدلى تمام مسؤولان در مقابل نقشه‌های داخلی و خارجی مبنی بر گسستن این وحدت و انسجام,۶. جلوگیری از برچسب‌زنی و گرفتن انگشت اتهام و صدور حکم پیش از تفکر، مجادله و بی‌احترامی میان گروهی در برابر این هجوم گسترده و سهمگین استکبار جهانی.یادمان نرود گروهک تروریستی منافقین به دنبال مشارکت ٨٠درصدى مردم در انتخابات سال ٧۶ و پشتیبانى قاطع مردم شریف از نظام مردم‌سالار دینی، بر سیاق منحرفانه خویش اقتدا کردند و دست به سلاح بردند و از قماش این جنایات، بمب‌گذارى در محل مراجعان دادستانى انقلاب در ١٢ خرداد ٧٧ و شهادت جمعى از هم‌وطنان، ازجمله یکی از هم‌وطنان ارامنه و مجروحیت گروه بسیاری از مردمان بی‌گناه بود که به کدام گناه کشته شدند؟! یا خمپاره‌هاى کور در مناطق مسکونى تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز و ترور شهید صیاد‌شیرازى و تصفیه‌حساب‌های شخصی و… . تروریست‌ها از روی دست هم سیاه‌مشق می‌کنند؛ متقلبانه و بی‌شرفانه.٧. باید توجه داشت هنگام «آری» ملت به نظام، دشمنان قسم‌خورده، دستپاچه و انگشت به دهان، وارد گود شده و دست به اسلحه شدند. اقدامات تروریستى و تخریبى، آثار تفکر خالی و پوچ ایشان از ابتدا تاکنون بوده است. نه‌تنها آزادگان و جانبازان و اهالی دفاع مقدس بلکه تمام ملت ایران، روح و جانشان زخم‌خورده این گرگ‌های گرسنه است که هر روز با التقاط و تغییر موضع و ایدئولوژی، سر در آخور ابلیس می‌برند.
٨. یادآوری دردهای دیروز، موزه عبرت امروز خواهد بود. 
اما ما مانده‌ایم و باید کاری زینبی کنیم؛ وگرنه یزیدی هستیم؛ و خدایی که در این نزدیکی است.
با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم
که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان

١. انقلاب اسلامى و کشور عزیزمان ایران، پیوسته قربانى تروریسم بوده و هزینه‌های بسیاری برای مقابله با آن پرداخته است.
٢. هم‌‌زمانی اقدامات تروریستى در خانه ملت و مرقد امام(ره)، شدت عصبانیت دشمن ضدبشری و حامیانش از دموکراسی و انتخابات آزاد است و نشانه‌گیری مستقیم و هجمه جنایت‌کارانه جانیان بی‌هویت، به سمت هدف عالی جمهوری و پیوند جدایی‌ناپذیر، صمیمى و نزدیک مردم با بنیان‌گذار انقلاب و زنده‌بودن آرمان‌ها که در فرمایش تاریخی امام هم روشن و واضح است که «مجلس در رأس امور است».
٣. مخدوش‌کردن کام شیرین ملت در انتخابات، کم‌رنگ‌کردن حضور ۴٠‌میلیونی و فرافکنی یأس و ناامیدی از این حماسه بزرگ.
۴. لطمه به وحدت ملى و یکپارچگی اقوام و ایجاد تنش بین ایرانیانی که در تأمین و تضمین ملیت و اسلامیت هم‌زمان، زبانزد دوست و دشمن بوده و هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *