مولاوردی در جمع خبرنگاران:۳ زن در کابینه دوازدهم در جایگاه معاون رییس‌جمهور حضور دارند

 

 

معاون امور زنان رییس جمهور گفت: تعداد زنان در کابینه کم نشده است؛ سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند ، البته نه در جایگاه‌هایی که بودند لذا جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به عملکرد خود در دولت در حوزه معاونت زنان چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: از خود آدم که نباید بپرسید این سوال را جامعه باید پاسخ دهد.

او درباره اینکه با فضاسازی رسانه‌ای که طی هفته اخیر برای حضور شما در دولت شکل گرفت، موافق هستید و مطالبات به صورت درست منتقل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: اگر منشا آن خود ما باشیم که مخالفم؛ در حالی که این فضاسازی بدون هماهنگی بود و می‌توانیم بگوییم که کارکرد شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که دارد خود را نشان می‌دهد.

زنان سهمیه خاصی برای حضور در کابینه نداشتند

معاون امور زنان رییس‌جمهور در پاسخ به اینکه این مطالبات به رییس‌جمهور منتقل شده است؟ تصریح کرد: فکر می‌کنم منتقل شود.

مولاوردی درباره اینکه چرا سهمیه حضور زنان در دولت دوازدهم کم و حضور وزیر زن منتفی شده است، خاطرنشان کرد: سهمیه خاصی زنان نداشتند که حتما این تعداد زن باید در کابینه حضور داشته باشند، از این به بعد مصوبه‌ای را که شورای عالی اداری داشته باید به اجرا درآوریم تا بتوانیم به درصد خاصی برسیم.

او تاکید کرد: تا آنجایی که می‌دانم وضعیت موجود حفظ شده و سه معاون رییس‌جمهور زن هستند.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که چه سوالی موجب شده تا موجب شده تا بعد از دولت دهم نمی‌توانیم وزیر زن داشته باشیم چیست؟ ابراز داشت:صحبتی نشده است. 

نگفته‌ام اختیارات معاونت زنان کم است

مولاوردی نقل قول منتسب به خود را مبنی بر اینکه اختیارات معاونت زنان کم است را رد کرد و بیان کرد: اینکه بیان شده معاونت زنان تشریفاتی است، نمی‌دانم از کجا در آوردند. آنجا یک جایگاه ستادی و به عنوان معاون رییس‌جمهور جایگاه سیاستگذاری داشت که شامل راهبری، پایش و نظارت است. 

نباید انتظار کار وزارتخانه را از معاونت امور زنان داشت 

او افزود: نباید انتظار کار وزارتخانه را از معاونت امور زنان داشت که متاسفانه خیلی‌ها این انتظار را داشتند و به این دلیل منتقد بودند که چرا معاونت برای بیکاری زنان کاری انجام نداده یا برای زنان کارتن خواب کاری نکرده است، در حالی که این امور متولیان خاص خود را دارند و ما وظیفه‌مان حساس‌سازی و پیگیری وظایف ذاتی و هماهنگی بین دستگاهی بود. 

از کمیپین‌سازی درخصوص من اطلاعی نداشتم

معاون امور زنان رییس‌جمهور درباره اینکه کمپینی درخصوص شما در توییتر راه افتاد. فکر می‌کنید در معادلات دولت به نفع‌تان بود یا اگر راه نمی‌افتاد بهتر بود؟ یادآور شد: من تا ظهر در جریان نبودم و خارج از تهران بودم و بعد هم که متوجه شدم بیانیه‌ای دادم که خاتمه پیدا کند و در مورد ارزیابی آن مبنی بر اینکه به نفع و ضرر بود قضاوتش زود است باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. 

سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند

مولاوردی در پاسخ به این سوال که در کابینه حضور دارید؟ عنوان کرد: کمی صبر کنید متوجه می‌شوید، تعداد زنان در کابینه کم نشده است؛ سه زن در کابینه در جایگاه معاونت رییس‌جمهور حضور دارند البته نه در جایگاهایی که بودند لذا جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است.

مولاوردی درباره اینکه آیا استاندار زن هم داریم؟ گفت: آنها در مرحله بعد از کابینه قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *