نخستین یادواره ۱۳ شهید هنرمند تربت حیدریه، چهارشنبه با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولان در مجموعه فرهنگی تاریخی رباط طبسی این شهرستان برگزار شد


 


به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در این مراسم، هدف از برپایی چنین آیینی را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی آثار هنری این بزرگواران دانست که بنا بود با توجه به برگزاری یادواره ویژه هنرمندان شهید، بر جنبه های هنری آن بیشتر تاکید شود.
محمدحسن زاده با بیان اینکه تاکنون در سطح این شهرستان ۱۳ هنرمند شهید شناسایی شده اند، گفت: این کمترین کاری بود که می توانستیم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار انجام دهیم.
سعید سهیلی، کارگردان و فیلمنامه ‌نویس دفاع مقدس نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به واژه و جایگاه شهید گفت: سه جمله کوتاه از سه شخصیت بزرگ می تواند شهیدان را به زیباترین شکل ممکن معرفی کند که یکی از آنها تعبیر حضرت امام (ره) از شهید بود که بیان کردند که 'شهید نظر می کند به وجه الله'.
وی افزود: دومی جمله زنده یاد دکتر علی شریعتی است که گفت 'شهید قلب تاریخ است' و دیگری بیان علامه شهید مطهری است که 'شهدا شمع محفل بشریتند'.
طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان ۶۲۰ شهید، ۱۴۰ آزاده و هزار و ۶۸۰ جانباز دارد که ۶۹۰ نفر آنان بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند.
در این مراسم از خانواده ۱۳ شهید هنرمند تربت حیدریه تجلیل شد.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *