سوسو کنان چراغ تئاتر تربت حیدریه با کمک سه گروه گروه نمایشی

تربت حیدریه – ایرنا – رییس انجمن هنرهای نمایشی گفت: اکنون سه گروه ثبت شده به نام های تجربه (گروه الف)، روژان (گروه ب) و ققنوس (گروه ج) چراغ تئاتر این شهرستان را با دست خالی و کج دار مریز روشن نگه داشته اند که تازه دو سالی است تئاتر تربت حیدریه را از حالت کما خارج کرده اند.

محسن هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع کل خانواده تئاتر این خطه نزدیک به ۲۸۰ نفر هستند که البته ۴۰ نفر از این تعداد به صورت حرفه ای مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه تمرینات را در سالن کوچک و محقر معروف به 'بلک باکس' انجام می دهیم، گفت: اما اجرای نمایش ها در تالار اندیشه است که غالبا این تالار باید به ۱۲ انجمن فرهنگی تربت حیدریه سرویس بدهد.
هاشمی ضمن انتقاد از بی توجهی افراد خیر تربت حیدریه به حوزه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: هر چند تعداد افرادی که بنیه مالی خوبی دارند در این شهرستان کم نیست، اما ای کاش این بزرگواران گوشه چشمی هم به این حوزه داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه پاییز امسال فصل پر رونقی برای انجمن هنرهای نمایشی بود، افزود: شش اثر نمایشی فاخر تولید و تاکنون سه اثر شاهد به کارگردانی محمد هادی وکیلی (گروه روژان)، حرم داران به کارگردانی محمد حسن زاده(گروه تجربه)، هشت قدم مانده به عشق به کارگردانی سید محسن هاشمی(گروه تجربه) که متناسب با ایام محرم و صفر بود، روی صحنه رفتند.
هاشمی افزود: سه اثر دیگر شامل خمیازه های قبل از بیداری به کارگردانی مهدی حسن زاده(گروه تجربه)، استوری از مورشک به کارگردانی سید محسن هاشمی (گروه تجربه) و نمایش کودک و نوجوان جنگل قصه به کارگردانی ابوالفضل توسلی (گروه ققنوس مانا) در حال تمرین برای اجرا هستند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱ /۱۷۴۴
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *