پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا: افرادی که امروز درخواست مجوز تجمع دارند، سال ۸۸ تجمع‌کنندگان را خس و خاشاک نامیدند

 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره درخواست مجوز از سوی یاران احمدی‌نژاد گفت: امروز کسانی درخواست مجوز تجمع می‌کنند که روزی مردم را خس و خاشاک نامیدند و اعتقادی هم به حقوق شهروندی نداشتند.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره درخواست مجوز یاران احمدی‌نژاد از وزارت کشور برای برگزاری تجمع، گفت: امروز افرادی درخواست‌کننده برگزاری تجمعات اعتراضی هستند که خودشان سال ۸۸ تجمع‌کنندگان را خس و خاشاک نامیدند. آنان هیچ اعتباری برای مردم قائل نبودند، اما حالا که خودشان در رأس قدرت قرار ندارند درخواست تجمع می‌کنند.

این نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد:  درخواست تجمع به منزله برخورداری از حقوق مدنی است اما مسئله این است که این جریان خود چه میزان به این حق شهروندی معتقدند و احترام می‌گذارند؟

وی یادآور شد: در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد گروه‌ها و جریان‌هایی که با ایشان هماهنگ همسو نبودند نه تنها از حقوق شهروندی برخودار نبودند بلکه به سرعت از عرصه سیاسی حذف می‌شدند.

سلحشوری ادامه داد: اگر آقای احمدی‌نژاد و همفکرانش متوجه می‌شدند کسی غیر از چیزی که آنان می‌خواهند فکر می‌کند و یا سیاست‌هایی غیر از سیاست آنان را دنبال می‌کند به شدت برخورد می‌کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که درخواست مجوز از سوی کسانی که معتقد به حقوق شهروندی نیستند میمون و مبارک است، گفت: این جریان تنها ابزارشان «بگم، بگم» های بی سر وته و بی پایه و اساس است و می‌خواهند از حقوقی برخوردار شوند که خودشان زمانی آن را نفی می‌کردند.

وی درپاسخ به این سوال که چرا در جریان اعتراض‌های اخیر احمدی‌نژاد و یارانش سکوت کردند و بعد از بازگشت به روال عادی جامعه درخواست مجوز برای راهپیمایی می‌کنند، گفت: این گروه پایگاه اجتماعی ندارد، شما مشاهده کردید در جریان بست‌نشینی در حرم شاه عبدالعظیم حسنی چند نفر شرکت کردند. اگر این‌ها از یک پایگاه اجتماعی قوی برخوردار بودند، هنگامی که دست به یک اقدام جمعی می‌زدند جمعی از هواداران از آن‌ها حمایت می‌کردند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: این جریان یک تیم سه نفره و فرقه کوچکی هستند که بین مردم محبوبیتی ندارند. به نظرم ممکن است این جریان بخواهند خوشان را به گونه‌ای نشان دهند که طرفدار آزادی و اعتراضات مردمی هستند. آقای احمدی‌نژاد و یارانش به دنبال این هستند که نشان دهند مردم از حق اعتراضات مسالمت‌آمیز برخوردارند  و درصدد به دست‌ گرفتن اعتراضات مردمی هستند.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد و یارانش حتی اگر مجوز هم بگیرند از حمایت مردم برخوردار نخواهند بود و ممکن است اعتراضات و شعارها را به سمت و سوی دیگری ببرند.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که هدف احمدی‌نژاد و اطرافیانش از گونه رفتارها چیست، گفت: دوستی در مصاحبه‌ای عنوان کرد برای کسانی که قرار است موقعیت‌های خطیری در دست بگیرند باید حتما تست‌های روان‌شناختی انجام دهیم، این جریان ثابت کرده است بسیار دلش می‌خواهد در دید باشد و از صحنه کنار نرود. جریان احمدی‌نژاد و یارانش چون مقبولیتی بین مردم ندارد با تمسک به شعار و مطرح کردن خودشان از طرق غیرقانونی و غیرمتعارف می‌خواهند خود را در صحنه حفظ کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حق برگزاری تجمعات از حقوق ذکر شده مردم در قانون است و البته فراخوان اعتراضی اگر از طرف این گروه داده شود و مردم شرکت کنند به معنی حمایت از احمدی‌نژاد نیست، گفت: هدف نهایی این جریان این است که به هر نحو ممکن در عرصه سیاسی باقی بمانند و بگویند «ماهستیم» اما آن‌ها در عرصه سیاسی از پایگاهی برخوردار نیستند.

نماینده مردم تهران در خاتمه تاکید کرد: مردم نسبت به شرایط سخت معیشتی، تبعیض‌ها و نبود عدالت اجتماعی  معترض هستند پس هر مجوزی در این رابطه داده شود مردم شرکت می‌کنند، فراموش نکنیم یکی از علل بوجود آمدن شرایط فعلی ناکارآمدی مدیریتی دوران احمدی‌نژاد و آثار بجا مانده از آن زمان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *