کلنگ احداث بزرگترین سالن ورزشی خیرساز در تربت حیدریه با اعتبار ۲۷میلیارد ریال

تربت حیدریه – ایرنا- با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان آیین کلنگ زنی بزرگترین سالن ورزشی مدرن دانش آموزی با مشارکت خیر نیک اندیش مهندس مهدی مروج تربتی در منطقه گردشگری پیشکوه تربت حیدریه با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال برگزار شد.

، آیین کلنگ زنی سالن ورزشی خیرساز مهندس مروج در تربت حیدریه با حضورمعاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ، دکتر پورجاهد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش ، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه و خیرنیک اندیش مهندس مروج برگزار شد .

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش تربت حیدریه رئیس آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه در مراسم کلنگ‌زنی سالن ورزشی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سالن بسیاری از نیازهای ورزشی شهرستان تامین خواهد شد، گفت: سالن مورد نظر در سطح استانداردهای مسابقات بین‌المللی است که با توجه به تراکم جمعیتی و افزایش سالانه تعداد دانش‌آموزان شهرستان، کمبود فضای آموزشی به طور جدی احساس می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با اعتبارات دولتی، نوسازی و به ویژه حضور خیرین بتوانیم این نیازها را در بعد آموزشی و ورزشی مرتفع کنیم.
سعید نیرویی با بیان اینکه خیرین همواره به‌عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش شهرستان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: درچهار سال گذشته پروژه های زیادی با کمک خیرین احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و دستگاه‌های مرتبط روند ساخت این سالن در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسد تا علاوه بر دانش‌آموزان جوانان نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.
جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این آیین با بیان اینکه خیرین اقدام و عمل را در نظر دارند و اجرا می‌کنند گفت: به لحاظ ماموریت‌های سنگینی که بر عهده آموزش و پرورش است و بودجه کمی که وجود دارد، نمی‌توانیم به خوبی از عهده انجام وظایف برآییم. لذا به مشارکت مردمی نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش این است که زمینه را برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان فراهم کند تا بر اساس نیازهای رشدی دانش‌آموزان فضاهایی مهیا شود که هم رغبت بیشتری در آن‌ها ایجاد شود و هم مهارت‌های زندگی را بیاموزند و بتوانند این مهارت‌ها را در زندگی خود تعمیم دهند.
مهندس حسین پور افزود: هدف این است که این فضاها به بهره ‌برداری برسد اما برای این کار، بودجه دولتی کافی نیست بنابراین نیاز به یاری خیرین و مشارکت‌های مردمی است تا به ارتقای جسمی و روانی دانش‌آموزان کمک شود.
مهدی مروج تربتی ، مدیر شرکت صنایع بسته ‌بندی ارمغان گلبهار و خیر سازنده این سالن ورزشی نیز در این آیین گفت: سرانه ورزشی در استان خراسان رضوی پایین است در حالیکه نیاز اصلی دانش‌آموزان است، برای فراگیری بهتر دروس لازم است از ورزش کمک گرفت تا به این وسیله دانش آموز با شرایط فکری بهتری تحصیل کند.
وی افزود: برای رسیدن به پیشرفت دانش‌آموز تنها پرداختن به آموزش تحصیل کفایت نمی‌کند لذا تصمیم بر آن شد که چنین سالن‌های ورزشی ساخته شود تا بتوان به این وسیله شرایطی برای سلامتی روح و جسم دانش‌ آموزان ایجاد کرد.
مهدی مروج تربتی تصریح کرد: این سالن ورزشی چهارمین سالنی است که احداث می‌شود، تلاش بر این است که ظرف ۶ ماه به بهره‌برداری برسد و پس از آن سالن‌های دیگر راه‌ اندازی شود تا بتوان از این طریق قدم کوچکی برای جامعه برداشته شود.
سالن ورزشی خیر نیک اندیش مهدی مروج تربتی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر و با زیربنای کل ۱۷۱۳ متر و با هزینه معادل ۲۷ میلیارد ریال از سوی این خیر تربتی احداث می شود.
این نیکوکار بنا دارد هشت سالن ورزشی به احترام امام هشتم (ع) برای دانش آموزان احداث کند.
*انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *