نوید خراسان در آخرین شماره خود نوید داد: تربت به تهران نزدیک می شود

تربت حیدریه – ایرنا – دوهفته نامه نوید خراسان تربت حیدریه تیتر نخست دویست و نود و چهارمین شماره خود را به موضوع نزدیک شدن مسافت سیاسی و اقتصادی منطقه تربت حیدریه به تهران پایتخت ایران اختصاص داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این دوهفته نامه که امروز در دکه روزنامه فروشی های استان جای گرفت، به تشریح و تبیین نامه باستانی نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، بنیادی نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد و نگهبان نماینده خواف و رشتخوار به وزیر کشور مبنی بر ضرورت ایجاد استان خراسان مرکزی پرداخته است.
این نمایندگان اعلام داشته اند به منظور تمرکززدایی، جذب اعتبارات بیشتر و تسهیل در امور شهروندان شهرستان های یاد شده، شایسته است استان خراسان مرکزی از درون استان خراسان رضوی تفکیک و ایجاد شود.
نوید به نقل از باستانی همچنین نوشته است: توزیع متعادل منابع و خدمات بین شهرستان ها، توجه بیشتر به توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان و بهره مندی مردم از خدمات اجتماعی از جمله دلایل ارسال این پیشنهاد بود.
در این نامه باستانی ضمن بیان این که شهرستان مشهد به تنهایی دارای سه میلیون نفر جمعیت و همچنین پایتخت معنوی و فرهنگی ایران است، افزوده: هر چند مسوولان استان تاکنون برای خدمت رسانی به دیگر شهرستان های خراسان رضوی کم کاری نکرده اند، اما واقعیت آن است که رسیدگی به مشهد به نوعی آن قدر آنها را درگیر خود کرده که احساس می شود لازم است حوزه اختیارات بخشی از این استان از مدیریت خراسان رضوی منفک شود.
وی در ادامه به طرح تقسیم خراسان بزرگ که در جلسهٔ علنی ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید و از سال ۸۴ نیز در قالب سه استان به مرحله اجرا در آمد، اشاره و اظهار کرد: در همان زمان نیز بحث بر سر این بود که خراسان به ۲، سه یا پنج استان تقسیم شود که در نهایت به سه استان تقسیم شد.
نوید همچنین آورده است: وزیر کشور نیز پس از دریافت این پیشنهاد، به معاون سیاسی وزارت کشور دستور داده تا با در نظر گرفتن همه جوانب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مطالعات آن را انجام دهد.
این دوهفته نامه همچنین در ستون یادداشت هفته خود در مقاله ای با نام سعی کنیم باور کنیم!! به قلم ابوالقاسم عابدین پور از موج سواری های اخیر محمود احمدی نژاد ریس جمهور سابق بر تعارضات اجتماعی ایران اسلامی انتقاد کرده است.
عرضه سوغات و صنایع دستی تربت حیدریه نوروز امسال در مبادی ورودی شهر، آغاز عملیات دو بانده شدن محور تربت حیدریه – دولت آباد، وضعیت فرا بحرانی دشت های تربت حیدریه و زاوه و نگاهی به بودجه قطره چکانی شهرداری تربت حیدریه از دیگر مطالبی است که این دو هفته نامه در شمار اخیر خود به آن ها پرداخته است.
ضرورت احداث سالن اختصاصی ژیمناستیک در تربت حیدریه، کسب مقام دوم استان توسط بوکسورهای تربت حیدریه، اخطار دادستان به جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی: محصولات مزارعی که با فاضلاب آبیاری می شوند امحا شوند، فرماندار ویژه شهرستان در بازدید از چند واحد صنعتی: پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان هستیم و ساماندهی دست دوم فروشان تربت حیدریه ساماندهی نی در این شماره به آن ها پرداخته شده است.
هفته نامه نوید خراسان به آدرس اینترنتی www.navid-news.ir نشریه خبری، تحلیلی،سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به مدیر مسوولی و صاحب امتیازی محمد رضا سالار مقدم نشریه ای منطقه ای با بیش از ۱۵ سال فعالیت است که به شمارگان پنج هزار نسخه منتشر می شود.
در شهرستان تربت حیدریه پنج نشریه محلی، یک نشریه داخلی، ۲ خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و نیز صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین ۲ پایگاه خبری فعال هستند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *