مصرف فراورده های سوختی در تربت حیدریه ۲ درصد افزایش داشت

تربت حیدریه – ایرنا – سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: پارسال بیش از ۶۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در این منطقه توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲درصد افزایش داشته است.

غلام محمد احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این بازه زمانی مصرف بنزین با چهار درصد افزایش به بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر، نفت گاز با ۶درصد افزایش به بیش از ۳۵۰ میلیون لیتر و نفتکوره با ۲۶ درصد افزایش به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید در حالی که مصرف نفت سفید با ۲۵درصد کاهش به حدود ۵۳ میلیون لیتر تقلیل یافت.

وی مصرف گاز مایع پارسال را حدود ۲۳ هزار تن اعلام و اظهار کرد: همچنین افزایش ۲۶درصدی مصرف نفت کوره به دلیل فعال شدن برخی صنایع و کاهش مصرف نفت سفید، بواسطه توسعه شبکه گازرسانی و پایش مصرف کنندگان واقعی بود. 

احمدی همچنین گفت: پارسال مصرف سوخت گاز طبیعی (CNG) حدود ۹۲میلیون مترمکعب بود و استقبال مردم از این سوخت به عنوان سوخت جایگزین سبب شد معادل همین میزان مصرف، در مصرف بنزین صرفه جویی شود و افزایش مصرف نفتگاز با وجود توسعه ناوگان حمل و نقل و اجرای طرح پیمایش نیز، متعارف بود.

وی در ادامه از رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین در هفته آخر سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در تعطیلات هفته نخست نوروز امسال مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۷ درصد رشد به بیش از ۶ میلیون لیتر رسید که با تدابیر اتخاذ شده و با وجود افزایش قابل توجه مصرف بنزین در این ایام اما با تلاش همکاران عرصه سوخت رسانی منطقه، وقفه ای در تامین سوخت هموطنان بوجود نیامد.

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه تربت ‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۹ شهرستان تربت ‌حیدریه، زاوه، مه‌ ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌ آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود ۲۳۵ میلیون لیتر که عمده فرآورده های نفتــــی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط ۲۲ اینچ تهران به مشهد تامین می کند و سوخت رسانی جنوب خراسان رضوی را عهده دار است.

این منطقه دارای ۴۶ باب جایگاه اختصاصی، ۴ باب فروشندگی سکودار،۱۱ فروشندگی داخل اتاقک، ۲۹۴ فروشندگی و تعاونی روستایی است که از این تعداد ۵۰جایگاه در طرح رتبه بندی قرار گرفته اند که به ترتیب شامل ممتاز، درجه یک، درجه دو، درجه سه و پایه هستند و از این تعداد ۴۰ جایگاه ممتاز هستند. 

۳۳ باب جایگاه ‌عرضه سی‌ ان‌ جی، یک جایگاه اختصاصی بنزین و یک باب جایگاه سی ان جی در حال احداث است. 

ناوگان حمل ‌و نقل منطقه دارای ۱۰۸ دستگاه تریلر و ۴۹ دستگاه ده ‌چرخ ۲۰ هزار لیتر و ۶ دستگاه ۱۴ هزار لیتری و ۶ هزار لیتری برای حمل مصرف‌ کنندگان عمده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *