رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: با توجه به امکانات و شرایط موجود، منطقه گردشگری پیشکوه بهترین و منطقی ترین گزینه برای معرفی برند ملی شهرستان تربت حیدریه است

 

محمد امانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند در این ارتباط هنوز هیچ مصوبه ای در شورای شهر به تصویب نرسیده، اما در این منطقه ۶۷ هکتار پروژه تعریف شده در حوزه گردشگری داریم که به محض تحویل زمین، قابل اجرا هستند.
وی گفت: البته اکنون یک سری اختلاف دیدگاه هایی وجود دارد که مسوولان شهر دارند به یک جمع بندی های خوب و نهایی می رسند تا این ۶۷ هکتار را به شرکت واگذار کنند.
امانی در پاسخ به این سوال که چرا در شورای شهر و شهرداری دوره قبل اعلام شده بود، میدان بزرگی به عنوان میدان زعفران به عنوان برند ملی تربت حیدریه تصویب شده و بزودی اجرا خواهد شد، گفت: چون عضو شورای قبل نبودم، هیچ مسوولیتی در قبال اظهارات همکاران آن دوره ندارم، اما موضوع نامگذاری دارای فرایند خاصی است که توسط شورای نامگذاری به نتیجه می رسد که در این شورا رییس کمیسیون فرهنگی هم به عنوان یک عضو و دارای یک رای است.
وی با بیان اینکه در دوره های قبل اشتباهات و سهل انگاری هایی در زمینه نامگداری خیابان ها و میدان ها صورت گرفته که باید سعی شود دیگر تکرار نشود، گفت: مثلا در تربت حیدریه میدان باغسلطانی را به میدان 'امام علی(ع)' و میدان دژبان را به نام میدان 'حر' تغییر نام داده اند که نتیجه آن شده هنوز شهروندان با نام های جدید بیگانه هستند.
امانی افزود: به عبارت بهتر میدان های فوق دارای ۲ اسم کاغذی (اداری) و گفتاری (فرهنگ عامه پسند) شده اند و در حالی که شهروندان چون از میدان باغسلطانی خاطرات زیادی دارند، نسبت به نامگذاری جدید بی اعتنایی کرده و از سوی دیگر شورای نامگذاری تربت حیدریه در حق امام علی(ع) نیز، جفا کرده است.
وی گفت: در خصوص زعفران نیز نمی شود میدانی بزرگی را که قبلا نامگذاری شده، به نام زعفران تغییر نام داد و از این روی شایسته است بدنبال المانی برویم که هم عملیاتی باشد و هم با اجرای آن به ترکیب شهر لطمه وارد نشود و از این حیث به زعم من منطقه گردشگری تربت حیدریه به لحاظ وسعت و پروژه هایی که در آن تعریف شده، قابلیت معرفی به عنوان برند یا شاخصه اصلی تربت حیدریه را دارد.
امانی در ادامه به اهم برنامه های تعریف شده فرهنگی برای سال جاری در تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: غالب برنامه های ما جنبه مشارکتی دارند تا بتوانیم از ظرفیت دیگر دستگاه ها نیز استفاده کنیم که بر این اساس می توان به اجرای برنامه های وررشی، تقویت ارتقای فرهنگ شهروندی، آموزش خانواده و نیز برنامه های مناسبتی اشاره کرد.
وی گفت: در راستای تقویت فرهنگ شهروندی که جزو برنامه ذاتی ما است، برپایی مسابقه کاریکاتور، مسابقه کتابخوانی آموزش های شهروندی و نیز ساخت کلیپ هایی با لهجه تربتی با موضوعاتی چون فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ رانندگی صحیح و چگونه زباله کم تولید کنیم و انتشار آن ها در فضای مجازی در دستور کار قرار دارند.
مرکز شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *