مدیر بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه با اشاره به برخی از اخبار منتشره مبنی بر فوت دانش آموز خودکشی کرده به دلیل نبود امکانات کافی در این بیمارستان گفت: در زمان رسیدن اورژانس این بیمار علایم حیاتی نداشته است با این وجود وظایف قانونی برای ارایه خدمات انجام شده و نبود امکانات کافی تکذیب می شود

 

تربت حیدریه – ایرنا – .

رضا ارجمندی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس مستندات برگ اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۱۷:۱۰ دوم اردیبهشت هنگام مراجعه پرسنل اورژانس بر بالین بیمار ، نامبرده فاقد هرگونه علائم حیاتی ( قلبی و تنفسی ) بوده است و اقدامات اولیه احیا توسط پرسنل ۱۱۵ درحین انتقال انجام و در ساعت ۱۷:۲۲ بدون علائم حیاتی و با ایست کامل قلبی ، تنفسی تحویل اتاق cpr اورژانس بیمارستان رازی شده است .
به گفته وی، اقدامات احیا بلافاصله توسط تیم احیا و پزشک اورژانس با حضور متخصص قلب وعروق انجام شده و برغم تلاش همکاران متاسفانه علائم حیاتی بیمار برگشت نکرده است.
ارجمندی با اشاره به اینکه در اتاق احیای اورژانس تمامی امکانات احیای بیماران از جمله ۲ دستگاه الکتروشوک استاندارد آماده بکار می باشد تصریح کرد: علاوه بر این تمامی آمبولانس های بیمارستان نیز مجهز به الکتروشوک هستند و در بخش های مختلف بیمارستان ۲۲دستگاه الکتروشوک استاندارد آماده بکار وجود دارد .
از روز گذشته در برخی از شبکه های اجتماعی و تلگرام شایعه شده بود که ' «زهره» دختر ۱۶ساله اهل تربت‌حیدریه خراسان‌رضوی، بدلیل اینکه برای خرید ساندویچ از مدرسه خارج شده بود، اخراج شد. نتیجه این اخراج؟ ترس زهره از تنبیه پدر و خودکشی… ❗️ زهره پس از خودکشی سریعا به بیمارستان تامین‌اجتماعی تربت‌حیدریه منتقل شد اما بدلیل «نبود امکانات کافی» درگذشت. '
گرچه بلافاصله پس از انتشار این شایعه در فضای مجازی، تلاش برای روشن شدن صحت این ادعا از سوی خبرنگار ایرنا آغاز شد اما متاسفانه اطلاعات کاملی از سوی مسوولان مرتبط بویژه آموزش و پرورش شهرستان ارایه نشد و فقط فوت زهرا دانش آموز از سوی یکی از مسوولان فرمانداری تربت حیدریه تایید شد .
*** مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: خودکشی دانش آموز تربت حیدریه ارتباطی به مدرسه نداشته است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خودکشی دانش آموز دختر تربت حیدریه خارج از ساعات آموزشی رخ داده و ارتباطی به مسائل آموزشی و مدرسه نداشته است.
قاسمعلی خدابنده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خودکشی این دانش آموز پایه یازدهم، در تاریخ دوم اردیبهشت ماه جاری اتفاق افتاد اما این ماجرا نه فضا و نه در ساعت آموزشی بوده و هیچ ارتباطی هم به مسائل و مباحث آموزشی و وضعیت تحصیلی وی ندارد.
وی با بیان اینکه اخراج وی از مدرسه به هیچ وجه صحت ندارد، افزود: این دانش آموز در همان روز در مدرسه حاضر بوده و حتی در آزمون پیشرفت تحصیلی نیز شرکت کرده اما متاسفانه شب هنگام با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده و رساندن وی به بیمارستان برای درمان موثر واقع نشده است.
خدابنده تاکید کرد: با توجه به اینکه خودکشی این دانش آموز به دلیل موضوعات خانوادگی و شخصی بوده، مجاز نیستیم اطلاعات بیشتری در این زمینه بدهیم.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز، حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *