ماهنامه راشد زاوه با رنگ و بوی رمضانی منتشر شد

تربت حیدریه – ایرنا – بیست و مین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی راشد زاوه، روز پنجشنبه منتشر شده و برای عرضه بر دکه روزنامه فروشی های شهرستان های زاوه و تربت حیدریه جای گرفت.

به گزارش ایرنا، راشد زاوه ضمن آنکه به فیوضات ماه مبارک رمضان پرداخته است، سرمقاله خود را به موضوع استفاده از نیروهای بومی در ساختار اداری و نیز معرفی ظرفیت های کشاورزی و اقتصادی منطقه نظیر زعفران و سیمان اختصاص داده است.
گزارشی از عملکرد دهیاری و شواری اسلامی روستای کاهیجه بخش سلیمان شهرستان زاوه، مبحثی در خصوص شادی، گزارشی در خصوص معتادان گمنام
(NA) و نیز معرفی مجموعه فعالیت های بسیج سازندگی سپاه پاسداران زاوه در سال گذشته از دیگر مطالب این شماره ماهنامه راشد زاوه است.
اکنون در شهرستان زاوه تنها ماهنامه راشد زاوه است که به مدت سه سال فعالیت دارد و صاحب امتیاز و مدیر مسوول آن حجت الاسلام احمد رضا حسن پور است.
زاوه برگرفته از واژه ‘زو’ و به معنای آب و سرزمین آبخیز است و برخی نیز نام زاوه را برگرفته از موقعیت جغرافیایی و دره های متعدد آنجا دانسته اند.
شهرستان زاوه تا آبان سال ۱۳۸۷، یکی از بخش‌های شهرستان تربت حیدریه بود که در این تاریخ به شهرستان ارتقا یافت و مرکز این شهرستان، شهر دولت آباد است.
زاوه از شمال با شهرستان فریمان و شهرستان تربت جام، از غرب با شهرستان تربت حیدریه، از جنوب با شهرستان رشتخوار و خواف و از شرق با شهرستان تایباد و تربت جام همسایه‌ است.
شهرستان زاوه افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و اکنون ۱۷ هزار بهره بردار در این منطقه به کشت محصولاتی چون زعفران، گندم، جو، چغندر قند، یونجه و محصولات جالیزی مشغول هستند.
سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان ۱۱ هزار هکتار است.
وسعت این شهرستان دو هزار و ۴۳۷ کیلومترمربع و از دو بخش مرکزی و سلیمانیه تشکیل یافته ‌است.
مرکز شهرستان ۸۰ هزار نفری زاوه در ۱۷۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *