نشست بررسی پروژه اراسموس پلاس در تربت حیدریه برگزار شد

تربت حیدریه – ایرنا – دهمین نشست بررسی پیشرفت کار پروژه علمی پژوهشی اراسموس پلاس(+ Erasmus) با حضور نمایندگان پنج دانشگاه اروپایی، دو دانشگاه از عراق و دو دانشگاه کشورمان روز چهارشنبه در تربت حیدریه برگزار شد.

‘اراسموس پلاس’ برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپایی است که با هدف سازماندهی تبادل دانشجو بین دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان دانشگاههای لوند از سوئد، تونته از هلند، آی.سی.تی از پرتقال، وی.جی.تی.یو از لیتوانی، دهوک و صلاح الدین از عراق و دانشگاههای تربت حیدریه و ملایر از ایران در نشست امروز حضور دارند.
دکتر محمدحسن فتحی نسری افزود: دانشگاه تربت حیدریه با مشارکت دانشگاههایی از سوئد، هلند، پرتغال، لیتوانی، دو دانشگاه از عراق و نیز دانشگاه ملایر استان همدان دست اندرکار اجرای پروژه علمی پژوهشی ‘اراسموس پلاس’ است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح دانشگاه تربت حیدریه بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپایی ضمن تبادل استاد و دانشجو، برای تعامل مشترک علمی و انجام طرحهای تحقیقاتی با کشورهای لیتوانی و فرانسه قراردادی منعقد کرده که تامین هزینه های آن را اتحادیه اروپایی قبول کرده است.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه میزان کمک مالی در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه علمی پژوهشی را ۲۰۸ هزار یورو اعلام و بیان کرد: یکی از این برنامه ها راه اندازی رشته مدلسازی و مدیریت محیط زیست می باشد که در قالب سه پروژه تعریف شده است.
وی گفت: برنامه محوری نشست امروز در دانشگاه تربت حیدریه بررسی برنامه جئونت سی GeoNetC است که هدف اجرای آن تدوین محتوای درس برای رشته مدیریت و مدلسازی محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و اتحادیه اروپایی برای اجرای آن مبلغ ۱۲۸ هزار یورو اختصاص داده است.
او افزود: در این چارچوب ۵۱ هزار یورو برای خرید تجهیزات، ۳۷ هزار یورو برای هزینه سفرها، ۲۱ هزار یورو برای حق الزحمه و بقیه برای قراردادها با افراد مختلف شامل دانشجویان، پژوهشگران و شرکتهای خارج دانشگاه هزینه می شود.
رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: همچنین در نشست امروز بررسی نهایی وضعیت دانشجویان ارزیاب ایرانی و نیز نحوه تعیین کارشناس خبره برای ارزیابی تخصصی دروس این برنامه صورت گرفت.
وی گفت: همچنین نمایندگان دانشگاههای لوند سوئد، تونته هلند، پرتقال، لیتوانی، دهوک و صلاح الدین عراق و دانشگاه ملایر از مزراع سیب زمینی و زعفران واقع در مجتمع کشت و صنعت رخ تربت حیدریه دیدن کردند.
یازدهمین نشست این برنامه علمی آموزشی طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ آذر ماه آتی به میزبانی دانشگاههای دهوک و صلاح الدین در عراق برگزار خواهد شد.
هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی با ۱۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته تحصیلی در تربت حیدریه فعالیت دارند. تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اراسموس پلاس چیست؟
اراسموس پلاس برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.

شما می‌توانید با تحصیل در خارج از کشور از طریق برنامه اراسموس پلاس مهارت‌های ارتباطی، زبانی و بین فرهنگی خویش را تقویت نموده و با گسترش مهارت خویش با موفقیت وارد بازار کار آینده شوید. طی این برنامه دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنند و از مزایا و امکانات آن‌ها بهره مند گردند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *