گردشگران استرالیایی به تربت حیدریه سفر کردند

تربت حیدریه – ایرنا – زوج استرالیایی با هدف دیدن مزارع زعفران، صنایع دستی و آثار و بناهای تاریخی تربت حیدریه روزپنجشنبه به این شهر در جنوب خراسان رضوی سفر کردند.

کارلن مالت در خصوص انگیزه سفرش به تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: پیشتر از طریق فیلم مستندی با زعفران از تلویزیون محلی استرالیا کشورم با این محصول آشنا شده بودم اما تمایل داشتم بیشتر در این زمینه اطلاعاتی کسب کنم. 
وی افزود: از آنجا که مهندس سازه هستم با معماری ایرانی نیز آشنایی داشتم و می خواستم با سبک معماری سنتی تربت حیدریه آشنا شوم و اینک دریافتم مردم تربت حیدریه در قدیم از مواد طبیعی و مرغوب به خوبی برای ساخت بناهای خود استفاده می کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز از میزبانی ۱۴ تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت حیدریه در قالب گردشگری زعفران در ماههای مهر و آبان امسال خبر داد.
علی محمدی افزود: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و آشنایی با مراحل جمع آوری و پاک کردن گلها، از بزرگترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران و مراحل فرآوری زعفران با انواع دمنوشهای زعفرانی نیز در تربت حیدریه آشنا می شوند. 
تاکنون از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در تربت حیدریه ۴۸ بنا و محوطه تاریخی و دو اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. 
هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۸۲ هزار هکتار مزارع زعفران خراسان رضوی در حیدریه و ۱۲ هزار هکتار آن در شهرستان زاوه قرار دارد. تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *