نماینده مجلس: ساماندهی بازار گل زعفران وظیفه تشکلهاست

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی بازار گل زعفران بر عهده دولت نیست بلکه حل چنین مشکلاتی وظیفه تشکلهاست.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز چهارشنبه در نشست میز توسعه صادرات زعفران در تربت حیدریه خطاب به دست اندرکاران حوزه زعفران افزود: اگر انتطار دارید با دست روی دست گذاشتن، دولت مشکلات شما را برطرف کند، سخت در اشتباهید زیرا دولت فقط سیاستگذار، تنظیم کننده و تسهیل گر است.
وی اظهار داشت: دولت می تواند موانع قانونی در این بخش را رفع کند و برخی سیاست گذاری ها را به بخش خصوصی تفویض نماید.
وی گفت: در نشستی با آقای رحمانی قبل از انتخاب ایشان به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی از توافق های ما این بود که تسهیل گری و سیاست گذاری در برخی بخش ها را به تشکل ها واگذار کند.
یک تولید کننده و صادرکننده زعفران نیز در این نشست، پیمان سپاری ارزی را از عمده مشکلات صادرات این محصول دانست و گفت: دولت باید برای صادرات زعفران تفاوتی نسبت به سایر محصولات صادراتی قایل شود.
مسعود صباغ زاده افزود: قیمت هر کیلو زعفران یکهزار و ۴۵۰ دلار در گمرکات ایران اظهار می شود در حالی که زعفران را بین ۵۰۰ تا یکهزار دلار صادر می کنیم و فاصله این قیمت ها حدود ۷۰۰ دلار است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که زیرساخت های صادرات زعفران مهیا نیست و زعفران با استفاده از لنج از بنادر جنوبی کشور قاچاق می شود و ما قادر نیستیم جلو آن را بگیریم.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *