فعالیتهای ستاد خدمات سفر تربت حیدریه تشریح شد

تربت حیدریه- ایرنا- ‘ستاد خدمات سفر تربت حیدریه’ با مشارکت دستگاههای دولتی و غیردولتی در قالب ۱۰ کمیته با هدف ارائه خدمات شایسته، به استقبال بهار و مسافران نوروز ۱۳۹۸ رفت.

رئیس ستاد خدمات سفر تربت حیدریه روز چهارشنبه در نشستی خبرنگاری با هدف تشریح این اقدامات گفت: این شهرستان در مسیر کریدور ارتباط زمینی جنوب به شمال کشور قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز دهها میلیون زائر بارگان منور امام رضا(ع) و مسافر از تربت حیدریه عبور می کنند.
احسان کریمی افزود: در همین چارچوب امسال آموزش و پرورش تربت حیدریه به عنوان متولی ‘کمیته اسکان’ ۱۹ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس را برای مسافران نوروزی در این شهرستان تجهیز کرده است. همچنین دو میهمانسرا با ۴۰ تخت، چهار بوستان، چهار بقعه احمدالرضا، بی بی حسنیه، مزار غنچی رباط سنگ و کدکن آماده پذیرایی و اسکان مسافران در ایام نوروز هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز به ‘طرح سلامت نوروزی ۹۸’ اشاره و بیان کرد: در این چارچوب ۱۵ گروه متشکل از کارشناسان بهداشت و درمان بر فعالیت اماکن و مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی بین راهی، تفریحی و سامانه های آبرسانی نظارت می کنند.
سعیدرضا قنبرزاده افزود: همچنین ۱۵ پایگاه شهری، جاده ای و اورژانس ۱۱۵ طی ایام نوروز با بهره گیری از ۳۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده امدادرسانی به مسافران در سطح شهرستان تربت حیدریه هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز به ‘طرح ملی و نوروزی هلال احمر’ از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۷ فروردین ماه آتی با فعالیت ۵۰۰ امدادگر اشاره و بیان کرد: در این چارچوب و در قالب ‘طرح ایمنی و سلامت’ دو پایگاه امدادی در این شهرستان خدمات ایمنی و سلامت را در کنار راهنمایی زائران و مسافران انجام می دهند.
رضا مومن زاده افزود: همچنین در قالب ‘طرح بهبود رفتار ترافیکی’ و نیز ‘طرح امداد و نجات جاده ای’ علاوه بر آگاهی بخشی رانندگان نسبت به خطرات جاده ای سه پایگاه با ۳۰ نیروی عملیاتی همراه ۱۲ دستگاه خودروی امدادی در مسیر جاده های تربت حیدریه -مشهد فعالیت دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز در این نشست خبری گفت: جشن نوروزگاه هفتم فروردین ماه آتی بطور متمرکز در محل مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر این شهر برگزار می شود.
علی محمدی برپایی دو بازارچه سوغات و صنایع دستی در مبادی ورودی شهر و پنج اقامتگاه بوم گردی را از دیگر اقدامات در این بخش برشمرد.
محمدصادق مجتهدی شهردار تربت حیدریه نیز به برپایی ۲۰ المان نوروزی استقبال از بهار در سطح این شهر اشاره و بیان کرد: طی ایام نوروز دو مرکز معاینه فنی خودرو در پایانه مسافربری و ابتدای جاده مشهد برای ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی در تربت حیدریه فعال خواهند بود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *