۴ زن کنگره آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شدند

سرویس خارجی: رشیده طلیب، ایلهان عمر و الکساندریا کورتزو آیانا پریسلی پس از اظهارات نژاد پرستانه ترامپ علیه آنها،خواستار استیضاح وی شدند.

این چهار زن با اصالت غیر آمریکایی در کنگره آمریکا که دونالد ترامپ به آنان گفته بود به جایی که اصالتاً به آن تعلق دارند، بازگردند، به این اظهارات توئیتری پاسخ دادند و خواستار استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شدند.

اظهارات نژاد پرستانه ترامپ علیه چهار زن عضو کنگره آمریکا مبنی بر این که شما آمریکایی نیستید و باید به کشورتان برگردید، نه تنها مخالفت گسترده دموکرات ها و جمهوریخواهان این کشور را در پی داشت ، بلکه با محکومیت شدیدی از سوی گروه‌های یهودی و کشورهای کانادا، نیوزیلند و فلسطین مواجه شد.

در همین رابطه،«الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «ایلهان عمر»، «آیانا پریسلی» و «رشیده طلیب» چهار نماینده زن کنگره آمریکا که دو روز پیش با حملات لفظی دونالد ترامپ روبرو شده بودند، در واکنش به این موضع گیری افراطی رئیس جمهوری امریکا تاکید کردندکه عقب نشینی نمی‌کنند و به انتقاد از سیاست های ترامپ ادامه خواهند داد.

در همین راستا«الکساندریا اوکاسیو کورتز» گفت: ذهن‌ها و رهبران ضعیف وفاداری (ما) به کشورمان را به چالش می‌کشند تا از بحث بر سر سیاست‌های خود جلوگیری کنند. ترامپ نمی‌داند چطور از سیاست‌های خود دفاع کند، به همین خاطر او شخصاً به ما حمله می‌کند.«ایلهان عمر» نیز سیاست‌های ترامپ را دستورکار ملی‌گرایان سفیدپوست خواند و گفت: او رئیس جمهوری است که بر فاسدترین دولت تاریخ ما نظارت داشته است.رشیده طلیب، هم در سخنانش بر این که زمان استیضاح ترامپ فرارسیده تاکید کرد.

در این حال،«آیانا پریسلی» گفت: هدف این بیانات ترامپ منحرف کردن افکار عمومی است و ما نباید در این دام بیفتیم. وی افزود: این تنها حرکتی برای منحرف کردن و ایجاد اخلال در افکار عمومی از سوی فرهنگ فاسد، پریشان و سنگ‌دل این دولت است.

این در حالی است که پس از اظهارات نژاد پرستانه ترامپ به گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا هشتگ#رئیس‌جمهورنژادپرست در توئیتر تبدیل به داغ‌ترین موضوع میان کاربران شد.

از طرفی،دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا،قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله نژادپرستانه ترامپ به چهار نماینده زن کنگره ،ارائه کردند.در همین حال، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا، جمهوریخواهان را به خاطر سکوتشان در برابر توئیت‌های ترامپ مورد انتقاد قرار داد و گفت: اظهارات رئیس جمهوری مصداق نژادپرستی است.سناتور «کامالا هریس» نیز گفت: این اقدامی نژاد پرستانه و ضد آمریکایی است.سناتور«میت رامنی» جمهوریخواه هم در توئیتی نوشت: اظهارات ترامپ مخرب، تحقیرآمیز و تفرقه افکنانه بود.

در چنین شرایطی،گروه‌های یهودی”لیگ ضد افترا” و شورای «دموکراتیک یهودی» شدیداً از توجیه دونالد ترامپ برای بیان اظهارات نژادپرستانه خود علیه نمایندگان زن کنگره آمریکا انتقاد کردند و آن را علیه منافع تل‌آویو دانستند.

از سوی دیگر،«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز به اظهارات نژادپرستانه اخیر ترامپ علیه زنان رنگین پوست کنگره آمریکا واکنش نشان داد و آن را محکوم و تاکید کرد: در کانادا اینگونه با شهروندان رفتار نمی‌شود. «جیسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند نیز ضمن انتقاد از اظهارات نژاد پرستانه ترامپ گفت:معمولاً به سیاست های دیگر کشورها ورود نمی کنم، اما من به طور کامل با دونالد ترامپ مخالف هستم.«ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت: اظهارات‌ دونالد ترامپ، “توهینی” به دفتر ریاست جمهوری و قوانین آمریکا است.

در خبر دیگری، آژانس پناهجویان سازمان ملل “نگرانی شدید” خود را از محدودیت‌های تازه آمریکا علیه مهاجران ابراز کرد و گفت: این اقدامات خانواده‌های آسیب‌پذیر را در خطر قرار می‌دهد.از سویی،دولت ترامپ به صورت رسمی «مارک اسپر»، سرپرست فعلی وزارت دفاع را به عنوان گزینه تصدی ریاست وزارت دفاع آمریکا به مجلس سنای این کشور معرفی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *