اجرای مرحله دوم طرح فرودگاه شهید مدرس مه‌ولات در منطقه تربت حیدریه آغاز شد

اجرای مرحله دوم طرح فرودگاه مه‌ولات آغاز شد

تربت حیدریه- ایرنا- عملیات اجرایی مرحله دوم طرح احداث فرودگاه شهید مدرس مه‌ولات روز چهارشنبه طی مراسمی در این شهرستان آغاز شد.

معاون عملیاتی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور در این مراسم گفت: هم اکنون ۵۴ فرودگاه در کشور فعال است که امیدواریم فرودگاه شهید مدرس مه ولات نیز در آینده نزدیک تکمیل و به عنوان یک فرودگاه جدید به مردم خدمت رسانی کند.
مصطفی صفایی، از فرودگاه مشهد به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور از نظر وسعت و دومین فرودگاه از نظر جا به جایی مسافر نام برد و افزود: فرودگاه شهید مدرس مه ولات نیز با کسب مجوزهای لازم کمک خوبی برای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خواهد بود.
وی اظهار داشت: تکمیل فرودگاه مه ولات به طور جدی در دستور کار است و با تعامل مسوولان استانی و نماینده مردم در خانه ملت، عملیات اجرایی این فرودگاه پس از چهار سال وقفه، از سر گرفته شده است.
وی گفت: در سال آینده از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل فرودگاه مه ولات اعتبار مطلوبی در نظر گرفته خواهد شد تا این طرح در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بودجه سال آینده اعتبار قابل توجهی برای تکمیل فرودگاه شهید مدرس مه ولات در نظر گرفته خواهد شد .
سعید باستانی افزود: این فرودگاه در مرکز خراسان رضوی به عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد و سبزاور است  و می تواند به یک و نیم میلیون نفر از مردم شهرهای همجوار خدمت ارایه دهد.
فرماندار مه ولات نیز گفت: فرودگاه شهید مدرس مه ولات در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار در اراضی بخش شادمهر احداث شده و از سال ۸۶ تا سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
مسعود رنجبر افزود: جانمایی لازم برای فاز یک و طراحی سایت پایانه فرودگاه انجام شده که به علت کمبود اعتبار، واگذاری زمین توسط امور اراضی به اداره کل فرودگاه های کشور از سال ۹۵ متوقف شده بود که با پیگیری نماینده مردم در مجلس این مشکل رفع شد.
وی اظهار داشت: با تکمیل فرودگاه شهید مدرس مه ولات، مردم شهرهای زاوه، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، خواف و رشتخوار می توانند از مزایای آن بهره مند شوند ضمن اینکه احداث این فرودگاه در توسعه شهرستان مه ولات و دیگر شهرهای همجوار نیز بسیار موثر است.
فیض آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *