رئیس مجمع نمایندگان فارس در گفت‌و گو با ایلنا: ورود صاحبان ثروت به مجلس خطری بزرگ برای نهاد قانونگذاری است/صرف هزینه میلیاردی برای کرسی نمایندگی مجلس/ دادن نذری برای جمع‌آوری رای در روستاها

ورود صاحبان ثروت به مجلس خطری بزرگ برای نهاد قانونگذاری است/صرف هزینه میلیاردی برای کرسی نمایندگی مجلس/ دادن نذری برای جمع‌آوری رای در روستاها

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه متاسفانه با خطر تشکیل مجلسی با اکثریت صاحبان ثروت هستیم ،گفت: شاهدیم که در این دور از انتخابات بعضی افراد یا خودشان یا از طریق اصحاب ثروت تصمیم به ورود به مجلس شورای اسلامی گرفتند.

به گزارش ایلنا محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه بعضی از کاندیداها در استان فارس بدون هیچ ابایی اعلام کرده‌اند‌ قصد دارند برای ورود به مجلس چندین میلیارد تومان هزینه کنند گفت: این افراد برای ورود به مجلس و با هدف کسب آرا در مناسبت‌هایی مانند شب‌های محرم و صفر با افرادی تماس می‌گیرند و به بهانه‌ دادن نذری هزینه‌های زیادی را صرف گرد‌آوری یک عده می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه بعضی از کاندیداها مردم را با سیستم های حمل و نقل وی آی پی به مشهد مقدس اعزام می کنند و تمام هزینه‌های اقامت و ایاب و ذهاب را متقبل می‌شوند ادامه داد:  این افراد برای ورود به مجلس به بهانه هایی مانند حمایت از مسائل فرهنگی به هیئت‌های مذهبی  و …. پول های زیادی را هزینه می کنند که انسان را متحیر می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: بسیاری از این افراد دارای سوابق خوب اجرایی نیستند.

هیئت های اجرایی افراد دارای فساد مالی را رد صلاحیت کنند 

نماینده فسا در مجلس در ادامه با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات باید همواره افراد نا‌اهل و مشهود به فساد مالی را رد صلاحیت کنند گفت: در ایام انتخابات شاهدیم که بعضی افراد  حتی به صورت کم اقدام به خرید و فروش آرا می کنند اما بعضی از کاندیداها هم هستند که وعده و وعیدهای عجیب و غریبی مانند گرفتن معافیت فرزندان، انتقال دانشجویان به محل تولد ، قول مصادره پست‌هایی  مانند بخشداری، شهرداری و فرمانداری را به افرادی می دهند که توانایی جذب ۳۰۰ رای را از یک روستا یا بخش داشته باشند.

جمالی با بیان اینکه افرادی که با چنین روش هایی وارد مجلس می شوند وام دار مردم و انقلاب نیستند افزود: این افراد پس از ورود به مجلس وام دار افراد و حامیان مالی خود می شوند چرا که آنها به هیچ وجه برای منافع امنیت ملی قدم بر نمی‌دارند.

محمد جواد جمالی نوبندگانی

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بعضی از نمایندگان بدون توجه به موضوعاتی مانند امنیت ملی بر سر موضوعاتی مانند آب، جاده و … میانه دو استان را برهم می زنند که دشمنان بیرونی توانایی انجام چنین کاری را ندارد.

نماینده فسا در مجلس تصریح کرد: بعضی از نمایندگان در مجلس صحبت‌ها و سخنرانی‌هایی می‌کنند که پر از موضوعاتی مانند تهمت، افترا و ناسیونالیست بازی شهرستانی است.

بعضی وعده‌ها بهت آور است 

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه وعده‌های بعضی از کاندیداها برای ورود به مجلس بهت آور است تصریح کرد: بعضی افراد جهت ورود به مجلس وعده‌هایی مانند احداث فرودگاه، سد و ….. سر می‌دهند که این موضوع را در بعضی افراد ایجاد می‌کند که هیچ درکی از جایگاه مجلس ندارند.

نماینده فسا با بیان اینکه  افراد پوپولیست و دارای منابع مالی مناسب در حال تلاش برای ورود به مجلس هستند ادامه داد: بسیاری از نمایندگانی که دارای تفکر ملی هستند  به دلیل نداشتن توان مالی مناسب و عدم مقابله با این افراد قصد انصراف از کاندیداتوری دور یازدهم مجلس را دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *