فرماندار: مشارکت سیاسی زنان در تربت حیدریه در حد توقع نیست

فرماندار: مشارکت سیاسی زنان در تربت حیدریه در حد توقع نیست

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت‌حیدریه گفت: در این دوره از انتخابات تنها دو زن از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه برای نامزدی انتخابات ثبت نام کردند که این نشان از حضور کمرنگ بانوان این شهرستان در عرصه سیاسی و سایر انتخابات محلی دارد در حالی که توقع این بود که بانوان حداقل ۲۵ درصد ثبت نام نامزدی انتخابات را تشکیل می دادند.

علی رستمی روز یکشنبه در جلسه پارلمان مشورتی زنان این شهرستان افزود: بانوان باید با افزایش مشارکت سیاسی در ساختارهای تصمیم‌گیری‌ جامعه نقش موثرتری ایفا کنند تا بخشی از سیاست‌گذاری و مدیریت تغییر الگوهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را به دست گیرند.

وی با بیان این که از بانوان این شهرستان انتظار است مشارکت و نقش‌ بیشتری در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایفا کنند ادامه داد: پارلمان مشورتی بانوان باید به عنوان یک اتاق فکر صاحب ایده ها و طرح های خلاق در حوزه زنان باشد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: اگر زنان خواهان استیفای حقوق خود و به نتیجه رسیدن تلاش‌های انجام شده برای ارتقای جایگاهشان هستند باید حضور پررنگ تر و مطالبه گرایانه تری در جامعه داشته باشند چرا که این اهداف با مشارکت اندک محقق نمی‌شود.

رستمی افزود: پارلمان مشورتی زنان، پایگاهی مهم در جهت تقویت رویکرد عدالت جنسیتی در عرصه مطالبات ملی و محلی شناخته شده و شایسته است بانوان این منطقه حضور پررنگ تری در عرصه های مختلف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط کمیسیون های تخصصی این پارلمان با کارگروه های مختلف شهرستان حفظ شود و استمرار یابد افزود: تعامل دو سویه بین دستگاه های اجرایی و پارلمان مشورتی زنان به عنوان پارلمانی محلی می‌تواند نقطه عطفی برای تداوم ریل گذاری درست در مسیر حوزه زنان و خانواده باشد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *