۵۰ اثر تاریخی تربت‌حیدریه ثبت ملی شد علی رستمی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: با توجه به ظرفیت‌های تربت‌حیدریه در این زمینه این شهرستان می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری و بوم‌گردی در این استان تبدیل شود.

۵۰ اثر تاریخی تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی این شهرستان تاکنون حدود ۵۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

علی رستمی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: با توجه به ظرفیت‌های تربت‌حیدریه در این زمینه این شهرستان می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری و بوم‌گردی در این استان تبدیل شود.

وی ادامه داد: تنو ع بخشیدن به موزه‌ها در جذب بیشتر گردشگران بسیار موثر است اما شمار موزه‌ها در تربت‌حیدریه بسیار اندک بوده و متناسب با ظرفیت‌های این منطقه رشد نیافته است.

رستمی با تاکید بر اهمیت مرمت و حفظ بناهای تاریخی، خواستار نگاه ویژه مدیران استانی در تخصیص اعتبارات لازم برای این امر شد و گفت: با توجه به پیشینه تاریخی تربت‌حیدریه، وجود معادن و کانی‌ها زینتی، صنعت ابریشم کشی و سایر ظرفیت‌ها در حوزه صنایع دستی، با حمایت از این حوزه  می‌توان چرخ اقتصادی شهرستان به ویژه در مناطق روستایی را با سرعت بیشتری در حوزه صنایع دستی به حرکت درآورد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان در منطقه و قرارگرفتن در یکی از محورهای مهم و پرتردد کشور که سالانه ۲۰ میلیون زائر و مسافر در آن تردد می‌کنند افزود: تربت‌حیدریه برای فراهم کردن رفاه و امنیت گردشگرانی که وارد این منطقه می‌شوند و توسعه اشتغالزایی، می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

فرماندار تربت‌حیدریه همچنین از فعالیت‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان قدردانی کرد.

شهرستان تربت حیدریه ۱۰ روستای هدف گردشگری، اقامتگاه بومگردی در پنج روستا، پنج سالن غذاخوری بین راهی زیرنظر میراث فرهنگی، پنج دفتر خدمات مسافرتی و زیارتی دارد.

همچنین در حوزه صنایع دستی بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ هنرمند در ۵۳۲ کارگاه و در ۱۵ رشته مشغول تولید هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *