لغو روادید روسیه با ایران تا روزهای آینده اجرایی می شود

لغو روادید روسیه با ایران

تهران – ایرنا- مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از لغو رواید روسیه با ایران در روزهای آینده خبر داد.

خشایار نیکزاد فر، در نشست خبری  تشریح عملکرد ۶ ماهه و اعلان برنامه های آتی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی  با اعلام این که موضوع لغو روادید روسیه ایران را در حال پیگیری است، ‌گفت: شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهانگردی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده درآمدی که از این محل ایجاد می‌شود را در روسیه صرف تبلیغات گردشگری ایران در روسیه شود.

وی درباره چگونگی تبلیغات گردشگری ایران در روسیه، گفت: تبلیغات ایران برای عموم مردم روسیه است و محدود به طیف خاصی نیست. بااین‌حال با توجه به علاقه‌مندی روس‌ها به اسکی و کوهنوردی به دنبال تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری ایران در این دو حوزه هستیم.

نیکزاد،  با بیان این که یکی از اقدامات مهم که بر عهده این شرکت قرار گرفته موضوع مشارکت شرکت ایرانگردی و جهانگردی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی امسال است، گفت: این نمایشگاه بهمن‌ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نیکزاد در ادامه به یکی از مأموریت‌های قدیمی شرکت متبوع خود اشاره کرد و گفت: موضوع احداث سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی یکی از موضوعاتی بود که از سال ۸۶ بر عهده این شرکت قرار گرفت که در اجرا با مشکلاتی برخورد کرد، اما توانستیم در چند ماه گذشته این موضوع را پیگیری کنیم و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. در حال حاضر موضوع احداث بیش از ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص احداث سرویس‌های بهداشتی و تعداد دقیق آن‌ها گفت: مصوبه‌ای که در گذشته به ما ابلاغ شده، ساخت هزار چشمه سرویس بهداشتی است که احداث بیش از ۵۵۰ چشمه را در دست اقدام داریم. البته برخی از آن‌ها بنا به دلایلی از جمله موضوع زمین با مشکلاتی روبه‌رو شده و احداث بیش از ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نهایی شده است.

نیکزاد از پیشنهاد ایجاد سرویس بهداشتی الکترونیک خبر داد و گفت: با مدیر پایگاه های میراث جهانی صحبت کرده و پیشنهاد شده که برای توریست خارجی، سرویس بهداشتی با تکنولوژی روز در باغ فین کاشان ایجاد شود. این نمونه منحصر به فردی خواهد بود که توریست با سکه های دلار یا یور می تواند از آن استفاده کند.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های این شرکت را تأمین سازوکار ارائه بلیت الکترونیکی دانست که در حال حاضر توانسته‌ موضوع بلیت الکترونیکی را در ۷۵ مجموعه تاریخی و موزه‌ای تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی کند، ابراز امیدواری کرد این موضوع تا پایان سال به ۸۰ کاخ موزه برسد.

نیکزاد همچنین به موضوع خانه‌مسافرها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های ما ساماندهی خانه‌مسافر است. این موضوع را به‌صورت برنامه‌ریزی انجام داده و در حال حاضر یک سامانه در این خصوص تهیه شده است.

خانه مسافرها ساماندهی می‌شوند

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره در دسترس بودن سامانه خانه‌مسافر، گفت: اقدامات خوبی در این شرکت انجام شده از آن جمله هزاران خانه‌مسافر را سامان‌دهی کرده و سامانه‌ای در این خصوص تشکیل شد که به این سامانه مجری طرح و صاحبخانه دسترسی دارند.

به گفته وی ، تاکنون در این سامانه خانه‌مسافرهای زیادی سامان‌دهی شده‌اند و اقدامات خوبی شکل گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر این که موضوع رزرواسیون با موضوع ساماندهی تفاوت دارد، اضافه کرد:  سامانه‌ای که طراحی شده برای ساماندهی خانه‌مسافرها است نَه رزرو آن‌ها؛ البته سامانه‌ای را در خصوص رزرو خانه‌مسافر نیز در دست طراحی و اقدام داریم.

نیکزاد گفت: تطبیق و استانداردسازی هتل‌ها نیز یکی از موضوعاتی است که از طریق معاونت گردشگری کشور به شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی واگذار شده است.

شب یلدا در کاخ نیاوران 

نیکزاد در ادامه به فرارسیدن شب یلدا و برنامه مخصوصی که برای این شب در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: امسال به مناسبت شب یلدا برنامه ویژه‌ای را در محل کاخ نیاوران برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: یکی از موضوعات دیگری که از سوی این شرکت به‌صورت جدی دنبال می‌شود، تقویت مشارکت بخش خصوصی است که چندی پیش با مشارکت این بخش باشگاه گردشگری تفریحاتی را راه‌اندازی کردیم که برنامه‌های بسیار خوبی را در دست اقدام دارد.

نیکزاد در ادامه در پاسخ به خبرنگاری درباره واگذاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی به بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ گفت: این شرکت برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک ظرفیت بالقوه است از این‌ رو وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد درخواست کرده تا این شرکت به‌عنوان یک شرکت دولتی باقی بماند.

نیکزاد درباره ساماندهی فعالان گردشگری سلامت، گفت: در حوزه گردشگری سلامت شاهد فعالیت دلالان هستیم از این‌ رو به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا فعالیت در این حوزه قانونمند شود و شاهد سو استفاده در این خصوص نباشیم.

به گفته وی فعالیت برخی از دلالان در حوزه سلامت به شان کشور آسیب می‌زند بنابراین صد در صد به دنبال ساماندهی این موضوعات هستیم.

نیکزاد درباره املاک در اختیار این شرکت هم توضیح داد: لیست دقیقی از دارایی هایمان موجود نیست ولی برای ۶۸ ملک وکالت نامه گرفته شده که از این تعداد ۵۲ ملک در اختیار ارگان های نظامی هستند.

وی ابراز امیدوری کرد که از این مکان ها تعدادی را بتوان به نام شرکت سند زده که البته بخشی از این املاک، زمین و بخشی هم هتل هستند.

وی ادامه داد: دولت ۱۳۷ هتل را در قالب بدهی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کرده که بقیه آن همان ۶۸ ملک است از این رو همه مهمانسراهای ایرانگردی و جهانگردی غیر از آنها که برای سازمان بازنشستگی است، الباقی اموالی هستند که باید به شرکت تحویل داده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *