بیانیه جامعه زنان انقلاب اسلامی در مورد انتخابات پیش رو

بیانیه جامعه زنان انقلاب اسلامی در مورد انتخابات پیش رو

تهران – ایرنا – جامعه زنان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای، تنها راه نجات کشور از بحران‌های داخلی و خارجی را پیروی از نظر اکثریت مردم و برگزاری یک انتخابات واقعی دانست.

در این بیانیه که به تازگی انتشار یافته آمده: مردم و آن‌دسته از جریانات سیاسی که به‌دنبال استیفای حقوق ملت هستند در تجربیات چهل ساله‌ی اخیر نشان داده‌اند چنانچه حضورشان به رسمیت شناخته شود، انتخابات را فرصتی می‌دانند تا خواسته‌های خود را از طریق مشارکت در فرآیند این همه‌پرسی  مطالبه کنند. براین اساس، جامعه زنان انقلاب اسلامی نیز در انتخاباتی که صاحبنظران و کنشگران جامعه با هر گرایش فکری، دینی، قومی، زبانی، سیاسی و اقتصادی بتوانند خود را کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کنند و آزادانه نظرات و برنامه‌های خود را به اطلاع رأی‌دهندگان برسانند، مشارکت خواهد کرد.
جامعه زنان انقلاب اسلامی در این بیانیه با اشاره به اینکه شفافیت اطلاعاتی و نظارت مردمی سبب خواهد شد عدم صلاحیت‌ها به آسانی توسط رأی مردم مشخص شود، تصریح کرده است:‌ تنها راه نجات فرودستان و نیز حذف‌شدگان از فشارهای اقتصادی و اجتماعی و همچنین تنها راه نجات کشور از بحران‌های داخلی و خارجی، پیروی از نظر اکثریت مردم و برگزاری یک انتخابات واقعی است.

در این بیانیه تأکید شده که: در آخرین هفته‌های باقیمانده به زمان رأی‌گیری  فقط و فقط بازگشت به انتخابات آزاد، سالم و عادلانه است که می‌تواند انسجام فراگیر ملّی را احیا کند و تنها قدرت، قدرت مردم است که خواهد توانست زیاده‌خواهی‌های قدرت سلطه‌گر بین‌المللی را متوقف کند.
جامعه زنان انقلاب اسلامی ضمن دعوت به حرکت در مسیر “گفتمان مطالبه‌محور” مردمی  و آغاز «تحّول ساختاری» از «اصلاح ساز و کارهای انتخاباتی» تأکید کرده که چنین رویکردی به‌سرعت خواهد توانست از حمایت ملّی در جهت حل معضلات داخلی و خارجی برخوردار شود.
جامعه زنان انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرده که باید به اصل ۵۶ قانون اساسی توجه شود که در آن آمده است: خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و هیچکس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و یا درخدمت فرد و گروهی خاص قرار دهد.

این تشکل سیاسی از سال ۱۳۷۱ با مجوز وزارت کشور فعال است و بنیان‌گذار و نخستین دبیرکل آن مرحوم اعظم علایی طالقانی بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *