ایستگاه سلامت در تربت‌حیدریه برپا شد

ایستگاه سلامت در تربت‌حیدریه برپا شد

تربت‌حیدریه – ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از برپایی ایستگاه‌های سلامت با هدف مقابله با ویروس کرونا و راههای پیشگیری از این بیماری در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زواه و مه‌ولات خبر داد.

الهام بهره‌مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های اطلاع رسانی و آموزش راه‌های پیشگیری از این بیماری، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه کارکنان بانک ها، دستگاه‌های اجرایی و اصناف از جمله برنامه‌های اجرا شده و یا در دست اقدام است و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همسو با تحقق این مهم، نصب بنر در مکانهای از پیش تعیین شده در سطح شهر، تهیه مطالب آموزشی و اطلاع رسانی در فضای مجازی، آموزش روش‌های گندزدایی در اماکن عمومی و پر رفت و آمد و سرویس حمل و نقل عمومی، آموزش چهره به چهره مردم در مساجد، ادارت و اماکن عمومی از دیگر برنامه هایی است که به طور مستمر در حال اجراست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با همکاری مردم و مدافعان سلامت که سربازان خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند بی‌شک شاهد ریشه کن شدن این ویروس در جامعه خواهیم بود.

بهره‌مند افزود: مردم باید به توصیه‌ها و دستور العمل‌هایی که در مورد راه‌های پیشگیری و کنترل ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ارایه می‌شود عمل کنند تا شاهد گسترش این بیماری در جامعه نباشیم.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

بر اساس ابلاغ “ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا” هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۱ نفر از شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تاکنون برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته‌ و از این میان دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *