مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند؛ وضعیت قرمز خراسان‌رضوی در شیوع کرونا/ لغو تمام اجتماعات، همایش‌ها و نماز جماعت ادارات

وضعیت قرمز خراسان‌رضوی در شیوع کرونا/ لغو تمام اجتماعات، همایش‌ها و نماز جماعت ادارات

جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی امشب در حاشیه جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان‌قدس رضوی و دیگر اعضا در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: استان خراسان رضوی در حوزه ویروس کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امشب چهاردهمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با حضور مسئولان مربوطه و اعضای شورای تأمین استان برگزار شد، افزود: براساس نظر کارشناسان، متخصصان و پزشکان، پیشگیری مقدمه جلوگیری از بروز هرگونه بیماری است، لذا در استان براساس سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغیه‌هایی که صادر شده، تمامی اجتماعات، همایش‌ها، برگزاری مراسم نماز در ادارات، لغو و تمام مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در برابر حفظ جان مردم مسئول هستیم و وظیفه ماست که تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مردم کمتر آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: جلسه امشب حول محور مساجد، حسینیه‌ها و مراسم‌های مذهبی برگزار شد، در این راستا همه ائمه جماعات باید در این قضیه پیشگام باشند و سعی شود تا جایی که امکان دارد مراسم‌ها کمتر برگزار شود.

رزم‌حسینی هشدار داد: مردم شریف خراسان رضوی برای مقابله با این ویروس حتماً همراهی لازم را داشته باشند، به علاوه اینکه واقعاً وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند و در مراسم‌ها و تجمع‌ها شرکت نکنند.

وی تاکید کرد: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، لذا از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: وزیر محترم بهداشت و درمان اعلام کرد که این هفته و هفته پیش رو روزهای پرخطری است، بنابراین امیدواریم انشاالله با کمک مردم و رعایت تمام موازین بهداشتی در جامعه و به صورت فردی از این وضعیت عبور کنیم و به وضعیت عادی برگردیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *