دعوت به سایه امن مطالعه؛ سهم پدرسالار سینمای ایران در راه شکست کرونا

دعوت به سایه امن مطالعه؛ سهم پدرسالار سینمای ایران در راه شکست کرونا

تهران- ایرنا- بازیگر پیشکسوت و نامی تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان ضمن دعوت تمامی هموطنان به سایه امن مطالعه برای ذره‌ای آرامش ذهن و خیال‌شان در این ایام، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین مسیر در راستای حمایت از کادر درمان توجه به اصلی‌ترین توصیه آنها یعنی در خانه ماندن برای قطع زنجیره شیوع کروناست.

اسفندماه ۱۳۹۸ ماهی بود که بیش از هر چه یاد و خاطره سهم چتر ویروس کرونا بر جامعه ما و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان به واسطه هجوم ویروس کووید ۱۹ را در خاطره جمعی کشورمان با تمام سختی‌ها و تلخی‌هایش به ثبت رساند و همان موخره سال ۹۸ برای آغاز متفاوت نوروز و بهار ۱۳۹۹ در کشورمان کافی بود.

نوروزی که طعم هیچ سال و رنگ هیچ خاطره‌ای از خاطرات رنگین نوروزهای پیشین را با خود نداشت و کلیدواژه‌اش در کنار تبریک بهار شده بود رعایت نکات بهداشتی و خودقرنطینه‌گی برای شکسن دادن هر چه سریع‌تر کرونا!

ویروسی که حیات و ممات میزبانان خود را هدف قرار داده است. در مسیر مبارزه با این ویروس، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه قرار دارند معتقدند در حقیقت نخستین سد دفاعی در مسیر شکست دادن، قطع زنجیره انتشار آن است. آنچه که بیش از هر چیز از زبان مسئولان کلان و برنامه‌ریزان امور بر آن تاکید می شود لزوم توجه به سهم هر یک از افراد جامعه در راه مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشورمان است.

اتفاقی که چهره‌های فرهنگی شناخته شده و نام‌های ماندگار هنر کشورمان نیز در قالب همراهی با درخواست مسئولان کلان جامعه در مسیر شکست ویروس کرونا با آن همراه شدند.

حال در این مسیر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز با راه اندازی پویش‌هایی چون سهم من در کرونا و در خانه بمانیم، تلاش می‌کند تا یک بار دیگر مانند تمامی اتفاقات و رخدادهای کلان عرصه اجتماعی و فرهنگی جامعه، مشارکت حداکثری تک تک افراد جامعه را در مسیر شکست هر چه سریعتر این ویروس آنهم در نوروز باستانی ۱۳۹۹ تقویت کند.

در این مسیر ضمن همراهی با چهره‌ها و نام‌های تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر کشور، سهمی هم برای عموم شهروندان ایران در قالب همراهی با این پویش‌های اجتماعی در مسیر هر چه سریعتر طرح شکست زنجیره ویروس کرونا داشته و برداشته‌ایم.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

محمدعلی کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تبریک فرارسیدن سال ۱۳۹۹ و تسلیت به واسطه درگذشت تعدادی از هموطنانمان در بهار طبیعت به دلیل شیوع ویروس کرونا سخنان خود را با بیتی از حافظ شیراز این‌گونه آغاز کرد که رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند؛ چنین نماند، چنین نیز هم نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در طی روزهایی که درحال سپری کردن آنیم متفاوت‌ترین شرایط جاری در ایران را همانند تمامی کشورهای جهان درحال تجربه هستیم؛ اما نکته مهم آنست که یک‌بار دیگر در همین روزهای نخست بهار و با دل سپردن به زیباترین فصل خداوندی تلاش کنیم تا در سایه اتحاد و همدلی هرچه سریع‌تر با قطع زنجیره شیوع این ویروس و همراهی و همدلی با کادر پزشکان و پرستاران بزرگ و زحمت‌کش که تمام قد از آن‌ها تشکر می کنم هرچه سریع‌تر سایه این ویروس را از آسمان کشورمان کم کنیم.

ویروس کرونا فقیر و غنی؛ ضعیف و قوی نمی‌شناسد

بازیگر مجموعه خاطره‌انگیز هزاردستان با بیان آنکه ویروس کرونا فقیر و غنی؛ ضعیف و قوی نمی‌شناسد و در کلامی ساده‌تر با هیچ‌کس تعارف ندارد گفت: اجابت خواسته‌های مکرر مسئولان و کادر درمان برای در خانه ماندن تنها گامی کوچک از سوی من و شما شهروندان ایران برای کمک به شکست این ویروس و قطع زنجیره شیوع آن و از همه مهم‌تر جلوگیری از بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر عزیزان و هم‌وطنانمان در ایام بهاری است.

وی یادآور شد: زمانی که به ما می‌گویند در خانه بمانیم از در خانه ماندن گله می‌کنیم و زمانی که مدام برای تأمین معاش و نیازهای زندگی سر کار می‌رویم از سر کار رفتن گلایه داریم! و آنکه هیچ فرصتی برای استراحت نداریم. حال زمان مناسبی است تا به اصل و ذات مهم فرهنگ و هویت ایرانی یعنی همدلی، همراهی، اتحاد و برادری برگردیم.

می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم

به گفته بازیگر سریال ماندگار پدرسالار، این‌بار دست در دست هم بار دیگر می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم و در سریع‌ترین زمان ممکن شر این مهمان ناخوانده را از کشورمان کم کنیم و باقی ایام و روزهای مانده از فصل زیبای بهار را به جای این روزهای تلخ اما شیرین در خانه ماندن به شادی و سرور فرارسیدن سال ۹۹ بپردازیم.

فراموشی مهربانی کم‌رنگ شده در سایه همدلی دوباره

کشاورز گفت: طی چند وقت اخیر به سبب شرایط متفاوت کشور از نظر اقتصادی و تحریمی، مهربانی مردم با یکدیگر و به‌ویژه اعضای خانه، خانواده و فامیل به سبب دل‌مشغولی‌های فراوان کار و روزمرگی‌های مستمر کم‌رنگ شده بود.

فرصت این روزهای در خانه ماندن نه‌تنها ما را به یاد نعمت سلامتی و اهمیت آن می‌اندازد که باعث تفکر بیشتر به رفتارمان و حس عمیق، نجیب و جریان‌ساز دوست داشتن می‌اندازد. قطعاً بعد از گذشت این ایام بار دیگر شاهد شکوفه دادن مهرورزی هم‌پای درختان و بهار طبیعت و شکوفه دادن آن‌ها در جامعه‌مان و میان تک‌تک افراد کشورمان خواهیم بود.

حمایت از کادر درمان با قدمی ساده؛ در خانه بمانیم

به گفته بازیگر فلیم‌های ماندگار روز واقعه و خسوف؛ این روزها چه در شبکه‌های مجازی و چه در گزارش‌هایی که از طریق رسانه‌های مختلف کشورمان پخش می‌شود مدام از زبان مردم درباره جامعه شریف، بی‌ادعا و از جان گذشته پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشورمان که جان خود را برای سلامتی تمامی افراد جامعه فدا می‌کنند و شبانه‌روز درحال تلاش هستند می‌شنویم.

کشاورز تصریح کرد: این درحالی‌ست که مهمترین و اصلی‌ترین مسیر برای من و تمامی هم‌وطنانم در راستای حمایت از کادر درمان توجه به اصلی‌ترین توصیه آنها یعنی در خانه ماندن به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین قدم برای قطع زنجیره شیوع کروناست. پس در خانه ماندن درحقیقت ضامن سلامتی تمامی افراد جامعه و مهم‌ترین راهکار در مسیر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قدم گذاشتن در مسیر پیروزی و ظفرمندی بر این ویروس مزاحم و مرگ‌بار در کشورمان به شمار می‌رود.

مطالعه یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای آرامش ذهن و خیال است

بازیگر فیلم‌های ماندگار مادر و کمال‌الملک گفت: در مقامی برای توصیه به ملت عزیز و هم‌وطنان بزرگوارم نیستم، اما همواره در تمامی صحبت‌هایم به این نکته تاکید کرده‌ام که مطالعه یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای آرامش ذهن و خیال است.

وی ادامه داد: وقتی ما گنجینه‌های بزرگی چون فردوسی، حضرت حافظ، حضرت سعدی و مولانا را داریم می‌توانیم در این ایام ولو برای لختی و اندکی جهت آرامش ذهن و افکارمان و رسیدن به جایگاهی برای اندیشیدن هرچه بیشتر و بهتر در مسیر سعادت و سلامت خود، خانواده و جامعه‌مان به سایه امن یار مهربان پناه ببریم.

تردیدی در این مسئله وجود ندارد که همراهی با کتاب در این ایام می‌تواند سهم مهمی در آرامش ذهنی تمامی افراد جامعه داشته باشد.

آرزویم؛ سلامت هموطنانم و تمام جهانیان است

کشاورز در پایان با اشاره به آنکه آرزوی سلامت، سعادت، خوشبختی و خوش‌کامی از دیرینه‌ترین آرزوهای ایرانیان در دیدوبازدید یکدیگر به‌شمار می‌رفته است یادآور شد: حال در این نوروز متفاوت از صمیم قلب برای تمامی هم‌وطنانم در ایران و تمام مردم جهان در ابتدا آرزوی سلامت؛ سلامت؛ سلامت و در ادامه خوشبختی، سعادت و شادکامی را دارم و امیدوارم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفه لبخند بر لبان جامعه ایران و تمامی مردم جهان همسو با شکوفایی درختان در بهار و نوروز ۱۳۹۹ باشیم.  

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *