سیلاب ۱۵ میلیارد ریال به بخش مرکزی تربت‌حیدریه خسارت زد

سیلاب ۱۵ میلیارد ریال به بخش مرکزی تربت‌حیدریه خسارت زد

تربت‌حیدریه – ایرنا- بخشدار بخش مرکزی تربت‌حیدریه گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی دو روز گذشته ۱۵ میلیارد ریال به زیرساخت‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حسن قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوره ۱۳ متری آجرپزی اطراف روستای سیوکی بر اثر سیل تخریب شد و همچنین بارش شدید باران در روز گذشته به مزارع، چاه‌ها، منازل، تاسیسات و جاده‌های بخش مرکزی خسارات زیادی وارد کرد.
وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ به محصولات کشاورزی روستای تجرود، از پرشدن ‌بند ‌خاکی ‌باغمیان این شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: اگر بارندگی به همین شدت ادامه یابد و آب بند خاکی این منطقه در روستای شیخ ابوالقاسم و باغ میان تخریب شود ممکن است باعث ایراد خسارت به تعدادی از منازل شود.
قربانی همچنین با اشاره به مشکل شدن تردد اهالی روستای قندشتن به دنبال جاری شدن سیل در مسیر آبنمای جاده روستایی افزود: سیلاب مسیر تربت‌حیدریه به سیوکی را در چند نقطه جاده مسدود کرده بود که اکنون با اعزام لودر بازگشایی شده است.
بخش مرکزی به مرکزیت شهر تربت‌حیدریه دارای ۵۴ روستا، ۴۹ دهیاری، ۴۱ هزار جمعیت در قالب ۱۴ هزار خانوار روستایی و ۱۳۰ هزار نفر جمعیت شهری است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب  مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *