دکتر سعیدرضا قنبری‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه :از متخصصان و فعالان در حوزه علوم آزمایشگاهی با عنوان فعالان حوزه علوم آزمایشگاهی دیدبانان نظام سلامت هستند

یک مسوول: فعالان حوزه علوم آزمایشگاهی دیدبانان نظام سلامت هستند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از متخصصان و فعالان در حوزه علوم آزمایشگاهی با عنوان “دیدبانان نظام سلامت” یاد و بیان کرد: کارشناسان علوم آزمایشگاهی هم‌اینک همراه با کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا فعالیت دارند.

دکتر سعیدرضا قنبری‌زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت ۳۰ فروردین ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران “روز علوم آزمایشگاهی” نام گرفته، افزود: کارشناسان علوم آزمایشگاهی با انتقال یافته‌های خود در تشخیص انواع بیماریها روند درمان را تسهیل می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون نیز  متخصصان و فعالان در حوزه علوم آزمایشگاهی در پی شیوع ویروس عامل بیماری کرونا در سطح کشور با تلاش شبانه‌روزی مشغول ارائه خدماتی موثر به مردم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: متخصصان علوم آزمایشگاهی که با مهارت خود در تشخیص، مراقبت، مهار و پیشگیری انواع بیماریها نقشی بسزا دارند، در بحران جاری بطور شبانه‌روزی در تلاشند تا پاسخ آزمایشهای طبی بیماران مشکوک به ابتلای کرونا برای شتاب در درمانشان در کمترین زمان ممکن تهیه شود.

وی افزود: در حالی که ایران همانند دیگر کشورهای جهان با شیوع بیماری کرونا مواجه است نقش متخصصان علوم آزمایشگاهی به عنوان یاران نظام سلامت کشور در مهار این بیماری همه‌گیر بر کسی پوشیده نیست.

دکتر قنبری‌زاده در ادامه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید و بیان کرد: مردم باید علاوه بر رعایت موازین بهداشتی و دستورالعملهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از حضور در مکانهای شلوغ و پرجمعیت، یاریگر کارکنان بخش بهداشت و سلامت کشورمان باشند.

وی همچنین از تلاشهای مستمر و خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت در حوزه بهداشت تقدیر و بیان کرد: عموم مردم با انجام خوداظهاری در مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت همکاری نموده و با انجام غربالگری، رعایت نکات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا را قطع کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی شهر تربت‌حیدریه و ۲۰ دستگاه تخت بیمارستانی در شهر فیض‌آباد، مرکز شهرستان مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آمارهای رسمی ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر تا ظهر امروز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین با فوت ۷۳ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری کرونا در کشورمان به پنج هزار و ۳۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از افراد مبتلا به بیماری کرونا در ایران درمان شده و بهبودی خود را بازیافته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *