معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه :معلمان در پیشرفت جامعه نقش بی‌بدیلی دارند هم‌اکنون ۳۹ هزار دانش آموز تربت‌حیدریه در هزار و ۶۰۰ کلاس درس و در قالب ۲۸۰ باب مدرسه زیر نظر دو هزار و ۵۰۰ نفر نیروی آموزش و پرورش، مشغول تحصیل هستند.

معلمان در پیشرفت جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

تربت‌حیدریه – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه، نقش معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت در پیشرفت جامعه را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: لازمه دستیابی به اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف، توجه به دستگاه تعلیم و تربیت است.

علی رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم افزود: در شرایطی که ویروس کرونا بخش‌های مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده است معلمان با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی، چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگاه داشته‌اند و باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

وی با بیان این که تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو توجه بیشتر به دستگاه آموزش و پرورش است ادامه داد: آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی تنها با همت جامعه فرهنگیان محقق می‌شود.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه  با اشاره به جایگاه رفیع معلمان در نظام اسلامی افزود: معلمان، اثرگذارترین عامل در توسعه و تعالی جوامع هستند و بر این اساس توجه به نیازهای اساسی این قشر تاثیرگذار لازم و ضروری است.

رستمی گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه با نام و یاد ‌معلم بزرگ انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری مزین شده است، معلم بزرگواری که آموزه‌های رهایی‌بخش اسلام را با همه زیبایی‌هایش به نسل انقلاب معرفی کرد و نام و یاد خود را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه و ماندگار کرد.

وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت نقش بسیار مهمی در تحول، پیشرفت عقلانی و عاطفی جامعه دارد و جایگاه والای معلمان در تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد بر کسی پوشیده نیست.

او اضافه کرد: بی‌شک با تلاش‌های سازنده و خستگی‌ناپذیر معلمان شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه  منطقه تربت حیدریه در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی خواهیم بود.

هم‌اکنون  ۳۹ هزار دانش آموز تربت‌حیدریه در هزار و ۶۰۰ کلاس درس و در قالب ۲۸۰ باب مدرسه زیر نظر دو هزار و ۵۰۰ نفر نیروی آموزش و پرورش، مشغول تحصیل هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *