استفن کینزر روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی:آمریکا بویی از خیر‌خواهی نبرده‌/ سیاست خارجی آمریکا تحت تاثیر روحیات خصمانه پمپئو علیه ایران است/ ایالات متحده کل بشریت را در معرض خطر قرار داده است

آمریکا بویی از خیر‌خواهی نبرده‌/ سیاست خارجی آمریکا تحت تاثیر روحیات خصمانه پمپئو علیه ایران است/ ایالات متحده کل بشریت را در معرض خطر قرار داده است

پژوهشگر علوم سیاسی با انتقاد از سیاست ترامپ علیه ایران، کرونا را فرصتی برای حل اختلاف‌ها دانست و گفت: آمریکا بر خلاف ادعایش ثابت کرد خیرخواه مردم ایران نیست و سال‌ها به سیستم بهداشت این کشور با تحریم آسیب رسانده است اکنون زمان جبران است.

استفن کینزر، (stephen kinzer) نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی است. وی پیش از این خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمر بوده و چندین کتاب چاپ کرده است. وی در حال حاضر برای چندین روزنامه و آژانس خبری گزارش می‌نویسد.

سیاست خارجی آمریکا تحت تاثیر روحیات متخاصمانه پمپئو علیه ایران است

استفن کینزر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ابتدا به روحیه متخاصمانه پمپئو  در رابطه با ایران اشاره کرد و گفت: پمپئو دشمن ایران است و این روحیه بر روابط ما و ایران تاثیر گذاشته است. در واقع برخی از رهبران ارشد ایالات متحده، به ویژه وزیر امور خارجه ما ، تحت تأثیر احساسات عمیق ضدایرانی قرار دارند. سیاست خارجی آمریکا تحت تاثیر روحیات پمپئو در مورد ایران است.

آمریکا با برداشتن تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهد

وی در ادامه در مورد ضرورت حل اختلاف میان ایران و آمریکا گفت: با توجه به شرایطی که اکنون پیش آمده و کرونا دشمن مشترک ایران و آمریکاست، ضروری است آمریکا با برداشتن تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهد. در شرایط همه‌گیری منطقی است به کرونا به عنوان فرصتی نگریسته شود که ایالات متحده و ایران بتوانند در تلاش برای ایجاد یک رابطه جدید همکاری کنند و با دشمن مشترک خود یعنی کرونا مقابله کنند.

آمریکا با مانع‌تراشی برای ایران کل بشریت را در معرض خطر قرار داده است

این روزنامه‌نگار و پژوهشگر آمریکایی در ادامه با انتقاد از عدم لغو تحریم‌ها و ادامه تهدیدهای آمریکا علیه ایران در شرایط فعلی گفت: با این حال رهبران آمریکایی برخلاف وعده‌های خود روابط جدید و دوستانه با ایران را نمی‌خواهند. آن‌ها به جای همکاری با ایران برای خاتمه کرونا به مانع تراشی برای ایران می‌پردازند. آمریکا با چنین سیاستی کل بشریت را در معرض خطر قرار داده است. کرونا در یک نقطه از جهان تهدیدی برای همه جهان است.

آمریکا خصومت‌های خود را به حق سلامتی مردم ایران تعمیم داده‌ است

وی در ادامه به مانع تراشی‌هایی که آمریکا برای پرداخت وام به ایران ایجاد کرده اشاره کرد و با انتقاد از این رویه گفت: ما هر کاری را می‌کنیم که مانع ارائه خدمت‌های پزشکی و درمانی به ایران شویم. ما به جای ارائه همکاری برای کمک به خاتمه دادن به همه گیری‌هایی که بر تمام بشریت تأثیر می‌گذارد، به طور جدی تلاش می‌کنیم از دریافت مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز ایرانیان جلوگیری کنیم و پرداخت پول به ایران را متوقف کنیم. ما خصومت‌های خود با حاکمیت ایران را به حق سلامتی مردم ایران تعمیم داده‌ایم و به دلیل اختلاف‌های سیاسی مردم ایران را مجازات می‌کنیم.

آمریکا برخلاف ادعایش بویی از خیر‌خواهی نبرده‌ است

این پژوهشگر آمریکایی در ادامه تاکید کرد: آمریکا بر خلاف ادعایش ثابت کرد خیرخواه مردم ایران نیست و سال‌ها به سیستم بهداشت این کشور با تحریم آسیب رسانده است اکنون زمان جبران است. اما علیرغم ادعای آمریکا که این کشور خیرخواه بشریت در جهان است آن‌ها بویی از خیر‌خواهی نبرده‌اند‌

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *