۸۵ اثر تاریخی جدید تربت‌حیدریه ثبت شدند

۸۵ اثر تاریخی جدید تربت‌حیدریه ثبت شدند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از شناسایی و ثبت ۸۵ اثر تاریخی و مکان تفرجگاهی جدید در این شهرستان خبر داد.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث ۹  اقامتگاه بومگردی، کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه،  احیای ۶ رشته صنایع دستی و سوغات محلی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای احیای ظرفیت‌های گردشگری را از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های صورت گرفته این نهاد عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین کتابچه آثار تاریخی و بناهای قدیمی شهر تربت‌حیدریه توسط شورای اسلامی شهر یکی از برنامه‌های مهم و در دست اقدام است که در صورت تحقق این مهم، علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگران، شاهد احیای ظرفیت‌های گردشگری خواهیم بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: یکی از بهترین هدایا و سوغاتهایی که می‌توان به مهمانان و گردشگران این شهر ارایه کرد کتابچه‌ای است که در آن آثار تاریخی و باستانی شهر معرفی شود که این خود سوغاتی ماندگار برای مسافران و گردشگران است.

۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری در منطقه تربت‌حیدریه شناسایی شده است و  ۳۵ بنا و ۱۱ تپه به همراه دو اثر معنوی و ناملموس از این شهرستان هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
هم اینک ۱۰ روستای هدف گردشگری، پنج اقامتگاه بوم‌گردی روستایی و پنج رستوران بین راهی در شهرستان تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند.
تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *