گزارشی کوتاه از انجمن شعر و ادب قطب تربت حیدریه به تاریخ شنبه۱۳۹۹/۰۳/۲۴ از همشهری و شاعر عزیزمان آقای بهمن صباغ زاده

در تربت حیدریه سالیان سال است که شنبه‌‌ها به شعر گره خورده است و شاعران این شهر اولین روز هفته را با انجمن شعر و ادب قطب شروع می‌کنند.
شنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ در رباط طبسی بنایی زیبا از دوره‌ی قاجاریه در جمع دوستان علاقه‌مند به شعر و شاعران همشهری بودم. به لطف اداره‌ی میراث فرهنگی تربت حیدریه این سومین بنای تاریخی است که در هفته‌های اخیر شاعران تربت در آن شعرخوانی داشته‌اند. این جلسه در محوطه‌ی رباط طبسی و در کنار نمایشگاه کاکتوسی که در آن‌جا دایر بود برگزار شد.
جلسه در فضای باز و در جمع مردم محاسن بسیار دارد اما یکی از خوبی‌های این جلسه حضور دو شاعر رهگذر بود که بی‌ریا آمدند، در جمع‌مان نشستند و شعر خواندند. یکی دختری خردسال و بسیار اجتماعی و مودب که همان‌جا بداهه و خیلی راحت برای‌مان شعر خواند و دیگری جوانی ترانه‌سرا که یک ترانه‌ی خیلی زیبا و محکم از او شنیدیم. تا باد چنین بادا.

این جلسه مثل همیشه با حافظ‌خوانی استاد احمد نجف زاده شروع شد و شرح غزل ۲۹۴ خواجه بخشِ آغازینِ جلسه بود «در وفای عشق تو مشهور خوبانم چون شمع/ شب‌نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع»
در این جلسه شعرخوانی این عزیزان را شنیدیم و لذت بردیم: ملیحه یعقوبی، علی محمودی، اسدالله اسحاقی، میثم تاتاری، فرنیا فهیمی، محمد شیرکی، حجت یدالهی، پوریا احمدی، میرزاحسین شعبانی، سیدرضا یوسف زاده، معین جلالی، غلامرضا اعتقادی و بهمن صباغ زاده.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *