پیام استاد محمدرضا خسروی همشهری عزیزمان مولف کتاب جغرافیای تاریخی ولایت زاوه بمناسبت پنجمین بزرگداشت استاد محمد قهرمان در زادگاهش

محمد قهرمان

محمد رضا خسروی

استاد خسروی را در تربت حیدریه بیشتر با کتاب جغرافیای تاریخی ولایت زاوه می‌شناسند. ایشان ضمن این‌که در بحث‌های تاریخی صاحب‌نظرند و تالیفاتی در این زمینه دارند از شاعران خوب این آب و خاک هستند و کارهایی ماندگار در زمینه‌ی فرهنگ گویشی تربت حیدریه به انجام رسانده‌اند. در ادامه پیام ایشان را می‌خوانید به مناسبت پنجمین بزرگداشت استاد محمد قهرمان در زادگاهش که لطف کرده‌اند و به درخواست بنده پاسخ داده‌اند.

جناب بهمن صباغ زاده شاعر و پژوهشگر ارجمند زاوی
زنده‌یاد استاد محمد قهرمان بی‌گمان شاعر، ادیب، طنز پرداز، محقّق، فرهنگ‌پژوه، ترانه سرا و مصحّح صاحب‌نظری بود که هم در زندگی از نام و آوازه‌ای بهره می‌بُرد و در هفت سالی هم که روزگار از او خالی مانده است سزاوارانه از کارنامه‌ی پُربارش سخن رفته است چندان که چیزی بر آن‌همه نمی‌توانم افزود؛ اما بگذارید در این فرصت به یاد بیاوریم از دیگر شاعران خاندانِ ایشان که عموماً خوش‌ذوق و صاحب‌طبع بوده‌اند. پس پیام خود را می‌آرایم با نام قهرمان‌میرزا، مرتضی‌قلی‌میرزا قهرمان، مصطفی‌میرزا قهرمان، یزدانبخش قهرمان، دکتر حسین قهرمان، عشرت قهرمان، خسرو قهرمان، تیمور قهرمان، آزیتا قهرمان و سعید قهرمانی تا نامشان در کنار نام استاد محمد قهرمان بر رواق زبرجد شعر بماناد.
محمدرضا خسروی
تهران تیرماه ۱۳۹۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *